torsdag 2 februari 2012

Torsdag = Proteindag = Dag 5/ 90

Sovit oroligt inatt - vet inte riktigt varför men jag vaknade och låg och oroade mig, för allt och inget....klockan fem var jag klarvaken och låg och vred och vände på mig - ändå känner jag mig pigg men det är ju långt kvar på den här dagen så jag hinner väl bli trött...

När jag låg där och tänkte på allt och inget insåg jag att det är torsdag idag, och den matlåda jag gjort inte var riktigt proteinmässig korrekt- så där låg jag och kalkylerade på hur jag skulle få de fyra ägg som fanns i frysen att räcka till dagens måltider.....jag hade fått till det när jag så småningom gick upp och jag hade precis blandat ett ägg till en dukett och skulle till att knäcka till en omelett när jag hörde min käresta säga: kan du koka ett ägg till mig? Gulle han då som aldrig brukar vilja ha ägg när jag kokar.... nu minsann...
Ja det är klart att han fick det sista ägget.....
ibland är det himla tur att det finns proteindrinkar. Tyvärr kan jag inte göra någon smoothie idag på proteindagen, men protein får jag ju i alla fall i mig.

14 grader kallt i morse så idag är långkalsongerna med, för ut på promenad det ska jag idag, torsdagar brukar vara en liten längre runda, men jag får se när jag kommer ut vart vinden blåser.....

Kvällsuppdatering- Jo då det blev en halvtimmespromenad i snålblåst och kornsnö tillsammans med en av kollegorna, när jag kollade tiden i sporttracker efteråt såg jag att vi gått fortare än jag gjorde sist på den rundan i början på veckan och det kändes bra med tanke på vädret.
När jag kom tillbaka efter lunch stod en guldpåse med en flaska Amarone vin och en hälsning från den yngsta av mina vackraste män ( en av sönerna ) som tack för att jag och en kollega hjälpte honom med hans trassliga deklaration då han lagt ner sitt företag. Han hade kommit precis när jag stuckit iväg.... det var ju tråkigt att jag inte var på plats just när han äntligen hade vägarna förbi...

I morgon är jag barnvakt och har fredagsmys med mina småprinsar, så efter middagen tog jag en promenad för att bunkra lördagsmys godis så jag slipper stressa med det i morgon

matplanering idag:
frukost: galett med kalkonkött, gröt m linfrö
lunch: 2 äggs omelette, skinkpastrami
mellis: proteindrink
middag: Torsk sjuden i fiskbuljong serverad med en röra av crabfish, kräftstjärtar och lite purjo

Och i kväll blev jag klar så jag fick ställa undan strykbrädan så nu slipper jag se den i helgen...
Ha en bra torsdagskväll vad ni än gör....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar