tisdag 7 februari 2012

Dag 13/ 90 Yogakväll!

I kväll börjar min yogakurs- det ska bli spännande att se hur mycket jag klarar av och om jag tycker det är så roligt och skönt som jag tror att det ska bli- tänk om alla andra är riktigt duktiga, då kommer jag bara känna mig dåligt med mitt stela onda knä, stela axel och allmänt dåliga kroppsmedvetenhet...
-å andra sidan är det ju just därför jag vill prova, för att se om det kan bli bättre....

Annars är jag mest trött och less idag
sov dåligt i natt och var uppe både för att kissa, dricka vatten och äta någonting för det kurrade i magen, jag låg och vred och vände på mig och fick ingen ro vid tre, fyra tiden.....
-huvudet var fullt med tankar om undersökningen i går, om ingreppet som ska komma, om yogan, om jobbet och fan och hans moster och allt annat man kan komma på att fundera över när man försöker sova....
Det är viss fullmåne nu- kanske är det så enkelt att det är därför John Blund övergav mig.....

Trött blev jag också när jag stod på vågen- här kämpar man med promenader, skridskoturer och bassänglängder, men vågen struntar fullständigt i det och ger några hundra grams plus igen.... nu är det ju så att det är tänkt att jag ska pendla mellan 77-78 men jag blir så frustrerad av att den  mer är på 78 än på 77 sidan.....och att det går så upp och ner, ska visst vara normalt men åh vad det är tröstlöst....

Eftersom man ska äta minst 4 timmar före yogan har jag middag med mig på jobbet som jag ska äta redan vid halv fyra så idag blir det inget mellis på eftermiddagen och så får jag ta något lätt sen när jag är hemma straxt efter nio i kväll.... och sen blir det bums hopp i säng!

Dagens matplanering:
frukost: smothie med dagens bär/hallon, en kopa protein, 2 msk havrekli, 1 msk linfrö + 1 kokt kallt skivat ägg och ett stort glas vatten.
lunch: Hamburgare med ett stekt ägg på, vatten och grönt te
middag: Galett med 2 ägg och skivor med kokt skinka, vatten och kaffe
kvällsmål: Fullkornsbröd med mjukost och paprikaringar, stor kopp te..

1 kommentar:

  1. Vissa dagar bara är så där, får hoppas att tankarna lugnar ner sig för dig så att du kan sova gott om nätterna.
    Men jag förstår dig, vet precis hur det känns både med vikten och pre-op tankar.
    Även om jag just idag hade vågen på min sida, så jag är bra mycket gladare idag än jag var i går.
    Lycka till med yogan,

    SvaraRadera