tisdag 31 januari 2012

Dag 3/90 Äntligen hemmakväll...

I morse fick jag för mig att starta dagen med en grön "starta kroppen smoothie" jag har inte investerat i något grönt vetegräs än, men min spenatblandning gick bra den med.
Om någon sagt till mig för ett halvår sen att jag skulle dricka grönsaker till frukost hade jag nog tyckt att den personen var en galning, och det var nog det min käraste tänkte om mig när jag trugade honom att smaka....
jag var ju inte hemma i går kväll så samtidigt som jag mekade ihop den gröna sörjan, lagade jag en lunchomelett, jag fick göra mina morgonrutiner annorlunda än vanligt och hann inte äta frukost hemma, men jag har ju både kokta ägg och skinka på jobbet så det blev att frukostera där istället.
På vägen hem stannade jag till vid en affär och handlade lite, så nu har jag mer spenatblad om jag blir sugen på grön dricka i gen.....

Idag fick jag inget sällskap på min lunchpromenad för kollegorna var antingen ute i tjänsteärenden eller på möten, men det var så skönt att komma ut i det soliga vintervädret....

I kväll har jag varit hemma, bla har jag provat ett hårtbröd recept med bara frön i, än har det inte stelnat ordentligt så jag vet inte om det har funkat, i värsta fall får jag väl ha det till musli....
och så har jag gjort matlåda till i morgon, så förhoppningsvis blir det lite lugnare frukost.

Maten idag har bestått av:
frukost: grön smoothie, 2 kokta ägg och 4 skivor skinka, grönt te, vatten
lunch: Omelett med kalkonbacon, vatten
mellis: proteindrink och en rulle med skinkskivor
middag: hamburgare med en sallad av tomat, rödlök, en bit knäckebröd med lite prästost

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar