lördag 29 oktober 2011

Dag 1/120

Jaha ja, då sitter jag här och kan börja räkna dagar igen... och även om morgonens vägning inte var så fantastiskt bra som jag trott att den skulle vara går jag in i den här fasen ändå idag.
Dagens vikt: 78.8 = - 11.2 kg har jag gått ner, vilket är 93% av min önskade viktnedgång- det är 800 gr kvar till målet och det känns som om jag snart är där även om jag byter fas nu.

Konsoliseringsfasen eller "studsperioden" är man i 10dagar för varje kg man har gått ner, så för mig blir det 12x10 dagar= 120 dagar. De här dagarna delas upp i 1.a och 2.a delen.
I den här fasen får man äta:
Proteinerna som i listan i attackfasen- hur mycket och ofta man vill.
Grönsakerna i listan
2 skivor bröd/ dag -helst mörkt och grovt
1  frukt, bär / dag men inte banan, druvor, torkad frukt eller nötter
40 g hårdost vid ett tillfälle/dag
Stärkelserik mat - 1 gång/ vecka i den första delen av fasen, 2 gånger / vecka i den andra delen av fasen - = Potatis, ris, pasta, couscous, bulgur, durumvete, linser och bönor
Lamm, Fläsk och Skinka utan synligt fett, men undvik torkad skinka, bacon eller fläsk
1-2 Festmåltider / vecka beroende på vilken del av fasen man är i.
1 Proteindag / vecka
2 msk havrekli varje dag
1,5 lit vatten /dag

och så förståss 20 minuters promenad varje dag.

Så nu blir det en del att hålla reda på och planera ett tag framöver, jag har tänkt lägga upp det så att jag har proteindagen på onsdag och festmåltiden på lördag el söndag och troligen är det då jag tar stärkelsematen också.
Frukosten idag:
te, sista formbrödet? med kokt skinka och groddar, 2 kokta ägg och en kanelmuffins ( formbrödssmet jag kryddade med kardemumma, hällde i muffinsformade och strödde över med kardemumma innan jag micrade en kväll när jag var bull/godissugen )
Lunch verkar bli varmkorv i den här huset- får väl fixa nåt bra alternativ till korvbröd
och  middag är just nu planerat till att bli tacos

Idag har vi en del saker som ska fixas här och där och kanske, kanske får jag äntligen köpa min nya soffa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar