måndag 10 oktober 2011

Dag 76+1 crusing

I dag är jag hemma från jobbet, i går vaknade jag med magknip ett knip som inte var av denna världen ja det påminde mig mycket om den gång jag hamnade på karolinska med diagnosen tarmvred. Jag försökte gå på toa, jag hällde i mig kaffe, jag var ute och rörde på mig så fort jag kunde... men det var med samma resultat- noll och inget på toa och ,värken satt i....
Ja, jag är ju van vid att min mage krånglar då och då och att det ibland blir liiite värre än vanligt krångel, i natt släppte det i alla fall och jag har varit uppe flera gånger i natt, och i morse fick jag springa titt som tätt- man ska lyssna på sin kropp och det gjorde jag då och bestämde mig för att stanna hemma och kröp ner i sängen med min bok istället...
Fram på förmiddagen hade värken släppt och det var lugn och ro i mig igen och då jag ledsnat på boken gick jag och tog itu med att städa mina garderober och plocka undan sommarkläderna. De hamnar i en sån där praktisk förvaringspåse som man tar ut luften ur och kvar blir ett platt hårt paket som ser lite lustigt ut och då får plats på sidan av trådbacken i garderoben. När jag tog fram den där påsen hittade jag tre par byxor som blir bra nu i höst och vinter eftersom de helt plötsligt passar på min kropp igen, ja helt bra sitter de kanske inte hela vintern för två av de började bli en liten aning för stora redan fast de var i storlek 42.
När jag ändå var i provartagen testade jag ett par kjolar, och en fick jag lägga undan för att sy in, för den är så pass snygg att jag gärna använder den om det går, och så hittade jag en smal klänning som satt precis som den skulle- nu blir jag kanonfin på nästa fest! Den där stunden i garderoben var riktiga energigivare till mig själv- det känns som jag behöver det nu så jag får lämna den här crusingtiden bakom mig snart.
Efter lunchen tog jag en promenad, idag gick det mycket bättre och fortare och det var skönt att varva ner med en yogaskiva i datorn efteråt.
Nu funderar jag på om jag ska åka till plantagen och köpa plantor till balkongen och rädda de engelska pelargonerna som nu blommar för fullt så att inte frosten tar dem för mig....

Frukost idag: havrekligröt med krossat linfrö och lite lite sojamjölk och ett kokt ägg, te
Lunch: Omelett på två ägg, rester från lördagsgrillen- mager fläskytterfilé
Mellis: 1 dl Sojyoghurt med jordgubbssmak och en stor kopp te
Middag: Har ingen aning vad jag ska hitta på, sitter och funderar på om jag ska göra en grönsaksgryta och kalkonbacon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar