fredag 14 oktober 2011

Redan fredag???

Hur gick det här till? vardagarna i veckan är slut och det är redan helg! Det måste vara mycket att göra på jobbet nu eftersom tiden går så fort..
I kväll var det veckohandling, det brukar vi aldrig göra på fredagarna för då är ju typ alla andra där och trängs...och eftersom det på grund av handlingen och lite bestyr inför helgen och väldigt lite lust till matlagning blev det fredagsfavoriten- räkor till middag idag framför tvn och världens barn galan...
När något tar slut brukar man ju sammanfatta och minnas tillbaka på höjdpunkterna som varit- om jag skulle göra det med veckans som var skulle jag tänka lite extra på:

Att jag fick gosa med mina älskade barnbarn ett par timmar i måndags
Att jag rensade i garderoben och provade kläder, och upptäckte att det mesta nu sitter bra och de som inte gör det gör det för att de är för stora.... och det finns inga kvar som längre är för små- härlig känsla var det...
Att jag var på julklappsmässa och tappade allt vad förnuft var och slängde i mig en sån odukantisk grej som en ciabattamacka med italienska delikatesser och åt flera chokladpraliner utan att skämmas.....
Att det varit ett fantastiskt fint höstväder med hög blå himmel, krispig luft och SOL varje dag - Härliga höstdagar fast mycket kyligare plötslig.....

Mat i dag:
frukost: Sojayoghurt med vaniljsmak, lite havrekli och linfrö, en bit bröd med skinka en halv kopp te
Lunch: Fjärilskotlett med kokta grönsaker, rivna morötter, färsk spenat
Mellis; 1 bit formbröd med skinkskivor och en kopp kaffe
Middag: ungefär 1/2 kg räkor en bit bröd, lite lightmajonäs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar