måndag 24 oktober 2011

JA!

Måndag= vägning. I morse var det spännande- jag hade sett i slutet av förra veckan att det hade hänt något, och JA, ja, ja rekordminskning under crusieveckorna -1kg!
Knappade in resultatet i min mobilapp som nu visar grön stapel -90% av min önskade viktminskning är nu avklarad, bara 1,2 kg kvar till min målvikt!

På förmiddagen var jag till min massör/ kroppsterapeth Maria som fick mig att sväva på britsen så att jag kände mig som om jag var Joe Laberos assistent- sen flög jag till centralen på lätta fötter och blev påmind om hur tråkigt jag tycker det är att åka komunalt då inte bussar och tåg passar varandra så bra där jag jobbar...

En lite konstig dag- lunchen blev nåt som kunde tas med att äta på vägen- kokt ägg och kalkonmacka men vad gör det? Jag är inte så hungrig men har ändå lite kyckling med som får bli mellis idag.... eftersom det varit lite utflykt på arbetstid idag jobbar jag lite längre men mina fakturor, men under arbetet funderar jag på alla härligheter som ligger framför mig för- på lördag börjar mitt nya Dukan kapitel- Heeeej konsoleringsfasen - här kommer jag!

Frukost: Formbröd med kalkonpastrami, ett kokt ägg och en stor kopp te
Lunch: 1 kokt ägg, ett formbröd med kalkonpastramig
Mellis: Lite gojifrön,  kaffe
Middag: kommer att bli något med köttfärs.....
 
Nej köttfärs blev det inte till middag- vi hade rostasstek över sen helgen, den skar vi i småbitar tillsammans med de rostade grönsaker som också blev över och fräste i teflonpannan med en burk skivade champinjoner. I en annan panna stekte jag på överblivet ris som kryddades med salt, peppar och curry- sen blandade jag ris och kött grönsakstärningar så gubben fick risotto... min egen köttpytt fick en skvätt havregrädde på sig och serverades med klyftor av tomat... okey- en tomat i klyftor, men jag räknar allt det här som en P-dag




 

1 kommentar: