torsdag 13 oktober 2011

76+4 Make over...

Välkomna till min nya sida- äntligen fick jag lite tid över och kunde undersöka vad för olika valmöjligheter det finns....blir nog en och annan justering igen framöver- för det här tyckte jag var riktigt roligt....

Det här är en annorlunda vecka- jag har varit hemma varenda kväll, utom i måndags då jag var hos barnbarn och lekte, och jag ska inte sticka iväg med båten efter jobbet i morgon för på lördag ska jag på teater och titta på Romeo och Julia medan min älskling åker till landet och hjälper svärfar att ta upp båten där och att stänga stugan för säsongen. Jag tar bussen till Munsö på lördag kväll eller på söndag morgon och blir hämtad med snurran vid den bryggan... för på söndag tömmer vi båten på alla saker vi vinterförvarar på landet innan vi tar årets absolut sista båttur hem på eftermiddagen....

Det här är veckan då sommaren slutar och hösten/vintern börjar, en tid för omställning, för nu kan vi göra allt det där vi inte haft tid med på ett tag- jag kan börja sticka på den där väpnarluvan jag är sugen på och jag kan ta upp min simning på lördagsförmiddagarna, bjuda hem familjen på middag och åka iväg på olika nöjen... var sak har sin tid och visst är det lite vemodigt att inse att sommaren är slut, men det finns ju så mycket annat att se fram emot nu...

Idag har jag varit på mässa för företag med företag som vill sälja julklappar till oss, peronalen och våra kunder. Vi fick en del ideér till både det ena och det andra och jag kan nu avslöja att våra hyresgäster inte får någon chokladask i år- nej de får en målarfärgsburk med italiensk konfekt istället....Valet till personalens klapp är inte klart än, vi får väl ta en tänkerunda om det i nästa vecka...
På mässan fick man fika med matiga mackor, praliner, glögg och pepparkakor- så gissa om du vill vad jag har ätit idag - det blev i alla fall varken glögg eller pepparkakor....

Frukost: Havrekligröt med krossat linfrö -några skinkskivor- konstaterade att jag på en vecka fått i mig knappt en halvliter av sojamjölken så jag bestämde mig för att sluta med den
Lunch: Chiabattahalva med italienska charkvaror och brieost--- FY på mig!!!!
mellis: plättarna med kalkonbacon som blev över i går
middag: Jag har ingen aning just nuvad jag ska hitta på- men någon proteinbomb ska jag allt unna mig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar