onsdag 5 oktober 2011

Dag 72 / 76 - Grönsaksonsdag

Onsdag mitt i veckan och solen strålar idag också, det lutar åt lunchpromenad idag också, jag bara måste ut i det härliga vädret en stund och i kväll  blir det inget motionerande så det är ett bra tillfälle att få till de där motionsminutarna man minst ska ha varje dag.
För en vecka sen tog jag ju bort mjölk och mejeriprodukter från kosten, de första dagarna var det lite mera tänk men redan nu efter 7 dagar tänker jag inte på det så mycket- ofta äter jag ju havrekligröt till frukost och förut blandade jag den med keso och hade lite mjölk i skålen. Nu gör jag lösare gröt och äter den utan mjölk och så blir det ett kokt ägg för att få i mig proteiner....

Idag hade jag tänkt äta kyckling i restaurangen i huset jag jobbar i, men jag fick fisk över från middagen igår så det får bli fisk och rivna morötter i stället.

I kväll ska jag vara försökskanin hon sonhustrun och då brukar det vankas något gott till middag, ska bli spännande att se vad hon hittat på.

Menyn så hr långt har idag bestått av:
Frukost: Havreklgröt med linfrö och ett kokt ägg, grönt te
Lunch: Ugnsstekt torsk med rivna morötter och lunchpromenad i solen
Mellis: sojyoghurt, en bit Carls bröd och ett kokt ägg, kaffe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar