söndag 23 oktober 2011

Så var helgen över för den här gången...

Jag har fått tillbaka mitt gamla morgonpigga humör- vaknar lätt som en plätt i ottan, men jag skulle ju gärna sova nån timma längre på helgerna ändå...
Låg kvar i sängen och bläddrade i morgontidningen innan det blev frukost, dusch röj i köket innan jag tog bilen och åkte för att rå om Hampus ensam ett par timmar- att få vara med honom ensam en stund- det är himelen för mig.

Så en snabb visit hemma medan jag plockade i mig lite kycklingfilé och bytte kläder, fixade en macka åt min älskling som slavar med båten den här helgen också.....sen bytte vi däck på min bil, så nu blir det säkert inte frost den här veckan, men jag ska köra en del mer än vanligt nästa vecka och det känns skönt att inte behöva oroa sig för halt väglag på morgonen....sen fick jag besöka tre bensinmackar innan jag fick däcktrycket kollat överallt....

Pelargonerna i lådan byttes ut mot mer höstanpassad blomsterfägring när jag istället satt dit ljung jag köpte igår, när jag ändå var därute och röjde plockade jag ihop trallen på golvet, sen tände jag utelycktorna så nu är det ljusmys på balkongen..

Till middag hade jag tänk göra lasange, men det tar ju ett tag och klockan började bli mycket, så jag åkte till Tai hämtstället i grannkvarteret- det blev gott det också...

En sån där hit och dit dag och jag är pinsamt medveten om nu att det levnadssättet inte är så bra för mig, det blir både för lite mat och för lite drucket under dagen.... så här blev det i alla fall:

Frukost: 1 kokt ägg med lite lite lightkalles, 1 galette med kalkonpastrami, skivad gurka och en hög groddar
Lunch:?? Lite kycklingrester åkte ner i alla fall vid tvåtiden
Middag: Sallad+ wokade jätteräkor och biff med bla bambuskott och jordnötssås, en kopp kaffe

Det blir väl lite te lite senare- och tänk, nästa söndag blir det kanske efterrätt- tar nog fram glassmaskinen och gör någon lättparfait eller bakar en äppelpaj....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar