söndag 30 oktober 2011

Dag 2/ 120

En dag fylld med fix- fast jag sov ovanligt gott och länge i morse har jag hunnit med en hel del:
jag har tonat håret- så nu är jag härligt blond utan utväxt igen
tvättat mina sjökläder
varit på vinden för att lägga upp balkongstolsdynorna och hämta ner mina vinterstövlar. Passade på att kolla lite i ett par av mina flyttkartonger som står kvar där om de innehåll något som var bra att ha....
i vardagsrummet har jag haft en stor korg med leksaker till barnbarnen när de kommer på besök, de la jag ner i en plastlåda med lock som nu får stå under vår säng- och alla böcker och ritpapper fick ny plats i en låda i bokhyllan.
jag har sorterat tvätten från häromdagen
jag har problem med programmet där jag kan blogga från mobilen och försökte fixa det, jag lyckades inte men en timme försvann fort
jag har diskat och röjt i köket
och jag har varit ute och gått en mycket rask promenad, ja det blev tom nytt tidrekord igen! snart kan jag lika gärna jogga, det skulle inte gå mycket fortare för mig....
på kvällen hade svärfar bjudit på middag, han är duktig på att laga mat och att hitta på nya recept och när man åker därifrån är man förplägad och proppmätt, så också idag....

Har jag hållit planen för dagen? Ja nästan....
Frukost: Havrekligröt med linfrön, pumpa och solrosfrön 1/2 rivet äpple och kanel. 1 kokt ägg och en klick rom
Lunch: Fazerrallarhalva med 1 böckling, sallad med groddar och en kokt varm korv
Middag: Tomatsoppa, Baconinlindad fläskytterfilé med hasselbackspotatis och gröna bönor, persikor med grädde. Rött vin, portvin och kaffedrink med kaloha och rom i

Och i morgon blir det en proteindag och en ny rask promenad, för säkerhets skull efter den här festmiddagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar