tisdag 4 oktober 2011

Måndagkväll 70/76- Tisdag morgon 71/76

I går fick jag en present av min älskling för att han tycker att jag har varit duktig som kämpat på med min viktminskning- han har både sett hur ojobbigt det varit för det mesta och hur kämpigt det varit ibland.... för han har ju lagat precis samma sorts mat som alltid och försökt frestat mig med både det ena och det andra....
Presenten är något vi båda kan ha mycket glädje och användning av båda två, för han behöver minsann också skärpa till sig och gå ner några kilon....
Och visst blev jag jätteglad, fast jag fick lite huvudbry - Den nya vågen ska vara den enda på marknaden som säljs till husåll som är kallibrerad och exakt på samma sätt som vågar på läkarmottagningar.
Det var lite nervöst att ställ sig på den i morse och inse att den gamla trotjänaren visat fel - Ett steg från den gamla vågen till den nya och vips hade jag gått upp 1kg!

Så om jag använder den nya vågen fom nu har jag fortfarande gått ner 9,9 men jag får förlänga min crusingtid ännu några dagar.... och får tillbringa ännu längre tid i nästa fas då jag ju går ner fler kilon innan jag är där....

I går eftermiddag blev det inget ägg på eftermiddagsmellisen- det bidde en bit carlsbröd med några skinkskivor iställ- men kalopsen till middagen var god och på kalaset smakade jag en liten lite bit av tårtan mormorn till bonussonen bakat- de andra i sällskapet lovprisade denna tårta tydligen en hon gjort i alla år.....och ja, oätlig var den väl inte men god????
Nej, tårta är alls ingenting jag saknar i mitt liv, inte ens om den kommer från det finaste kondiset i stan....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar