torsdag 6 oktober 2011

Torsdag 73 /76

Tvättstugan i kväll- inte så jobbigt det blev bara en stor maskin, vi har maskin i lägenheten så det är bara lakan jag tvättar i stugan. På vägen hem var jag och veckohandlade så under tiden maskinerna i källarna gör det de ska har jag pysslat i köket. Först gjorde jag iordning min middag och plockade med varorna jag köpt, sen blev det lite Carlsbrödbakning, äggkokning och disk och städning i köket.

I morgon är det ju fredag och då ska vi iväg med båten så nu är matpackningen klar att packas i kylväskan i morgon. Det här är säsongsavslutning för vår båtsäsong, det känns lite vemodigt fast på ett sätt ska det bli skönt också att ha tid att göra annat i helgerna....veckorna känns lite längre på nåt sätt när man inte ska iväg hela tiden...

Idag har menyn sett ut så här:
frukost: havrekligröt med linfrön och lite sojamjölk, te
Förmiddag:grönt te
Lunch: Kycklingsallad, kaffe
mellis: carlsbröd med kokt skinka
Middag:: Tacoköttfärs, mjukglass av vaniljsojayoghurt

Helgplanerna för maten är: Fredag Lunch: Köttfärsrester, Middag Räkafton i båten
Lördag lunch: äggröra, kalkonbacon middag: grillad fläskfilé och sallad
Söndag lunch: soppa carlsbröd med makrillröra, middag: Fiskgryta

Nej, nu ska jag ner i källaren och hämta tvätten- ha en skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar