lördag 8 oktober 2011

Dagarna 74 &75/ 76 fredag o lördag

Lördagkväll, middagsäten och lagom mätt sitter jag och lyssnar på raport på datortv'n känner hur båten gungar lite av vågorna och hör klucket av vatten mot båten.
I dag har det varit mycket mindre mysigt väder än förra helgen även om solen glimmat fram då och då genom molnen.
Vi har "mallat"av ett kapell till sittbrunnen som innebär att vi byggt ett tält av plast och tejp som sen ska klippas isär och användas som mönster när vi klipper till tyget tältet ska sys av. Denna sömnad är en av de vinterjobb vi planerar att göra till nästa års båtsäsong. Blåsten idag gjorde att det tog lite längre tid än vi tänkt oss så idag blev det ingen lunch men tidig middag istället.

I går var det ju först vanlig jobbardag, lite lugnare på telefonen så jag hann med allt jag tänk och kunde tom åka hem lite tidigare. Jag som oftast har lunchlåda med mig försöker äta med kollegorna i alla fall nån dag i veckan för att inte bli allt för mycket ensam, jag passar på då det är rena maträtter och ber om kokta grönsaker istället för ris, potatis och pasta.
En av kollegorna blev nyfiken när hon såg mitt mellliscarlsbröd, så jag mailade henne receptet på det och på formbrödet ska bli kul att höra vad hon tycker om dem.

I går såg menyn ut så här:
Frukost: havrekligröt med Linfrö, ett kokt ägg
Lunch: kokta grönsaker och entrecote
Mellis: carlsbröd med 2skivor kalkonkött
Middag: räkmacka på Carlsbröd med kokt ägg

Lördag frukost: sojayoghurt, kokt ägg med lite lightkaviar, Carlsbröd med kalkonkött, te
Middag: grillad fläskytterfile med sallad av isberg, tomat och gurka
Dagens fusk- grillat äpple fyllt med kanel och canderel

Nu blir det lite korsordslösande och tv tittande- en slapparkväll behövs då och då, i morgon börjar vi tömma båten innan vi åker hemåt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar