lördag 22 oktober 2011

Lördag

Lördag- Oj vad jag skulle hinna med mycket idag, hade en lång lista mest i huvudet när jag tog bilen till Barkarby där jag skulle träffa mina barnbarn Linus&Hampus och deras mamma Marre. Linus&Hampus skulle få vinterkängor av farmor....
Efter skoaffären skulle vi fika för grabbarna var hungriga och Mc Donalds fanns på gångavstånd. Att se Hampus 1,5 år så lycklig över några morötter och lite mjölk, när han dippade strips var både en glädjande och lite skrämmande upplevelse- han ska väl inte ärva farmors problem att hålla vikten? hennes glädje över mat och att äta har han i alla fall ärvt...
När de var mätta tog vi bilen och drog iväg till det jag tror är stockholms roligaste lekpark MulleMek parken i Solna där leksakerna är modeller av farkoster och hus som finns i böckerna..... Linus och jag bestämde att vi ska åka tillbaka snart, och då ska vi minsann ha både matsäck och bättre lekkläder med oss.
men även den roligaste dagar tar slut och när vi skildes var det mycket kvar på min att göra lista, och jag avverkade några genom att kika på soffor på mio, handla på coop, storstäda badrummet och veckostäda resten av lägenheten.
Så nu har vi fint och fräsch här hemma och på borde i vardagsrummet står en vacker orkideé jag köpte på extrapris på coop och värmeljusen tindrar i ljusstakarna vi vann på segeltävling i våras.
I morgon ska blommorna på balkongen planteras om för det hann jag inte idag, och tänk groddarna jag lade i vatten häromdagen har börjat få blad i dag- de ska bli goda att lägga på en macka.

Att det varit en intensiv dag märks nog på matintaget, lite dåligt blev det allt mitt på dan, men nu är det glömt.
Frukost: 2 bitar formbröd, skivad tomat, 2 skivor skinka, 2 kokta ägg och te
mellis: kaffe
lunch: kokt ägg, skivor med kokt skinka
middag: Rostasstek och rostade rotfrukter ( morot, zuccini, lök, palsternacka, vitlök, salt och peppar och lite olivolja )
kanske blir det någon kopp te lite senare

Ha en skön och mysig lördagskväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar