måndag 17 oktober 2011

Dag 84

Känns som om det är min tur nu- att bli förkyld för det kliar och svider i halsen och jag fryser och svettas om vart annat....sitter nu i soffan och lyssnar på vetenskapens värd med en stor kopp te och hoppas förståss att det inte blir sämre tills i morgon.
Ska nog se till att komma ner i sängen tidigt och hoppas på John Blund och skönhetssömnen.
I kväll har jag tagit hand om de flyttkartonger med burkar från båtskafferiet och säckarna med kläder, täcken och kuddar som ockuperade hallen i går när vi kom hem med allting. Nu är skafferi hyllorna fyllda med både det ena och andra och det ska bli intressant att se vilket av det som inte är uppätet i vår när båten ska i vattnet igen. Alla skvättar med havregryn, socker och mjöl är tillbaka i burkarna som stått i skåpet hela sommaren och de flesta täta plastburkar vi förvarar mat i på båten sitter nu i diskmaskinen och blir rena tills de ska ner i en flyttlåda tills det är dags att fylla dem igen....
Älskling tog cykeln ner till båten, för det finns ännu en hel del grejer som ska monteras bort inför torsdagens upptagning- han blev överraskad över att jag hunnit få undan så mycket, så jag måste ha varit flitig i alla fall, och då gjorde jag middag åt mig också under tiden...
Dagens meny:
Frukost: Havrekligröt med linfrön och ett kokt ägg
Lunch: Rosbiff, 1 tomat, humus ( jag tror inte att det är Dukanok med humus, men jag vill så gärna hitta ett alternativ till keso nu när jag inte får äta keso längre)
Mellis: Kaffe - jag försöker lära mig att dricka utan mjölk, men det smakar inget vidare....
Middag: Ungskokt fisk, 1/2 tomat
Kvällen: 1 kopp grönt te

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar