torsdag 27 oktober 2011

idag är det tröttmössa på....

..sov ju inte hemma inatt, det är alltid jobbigt att ställa om sig till annan sovmiljö för mig- det är ny säng och andra kuddar, täcket är för varmt eller så fryser man och så är det andra ljud... eller annan tysnad som stör. Det känns som om jag vaknat hela tiden ändå vet jag att lite har jag sovit för jag har drömt en massa gallimattias. Jag hade ställt klockan på halv sex, men kvart över fem tyckte en av katterna att det var dags för frukost... en kvart hit eller dit spelar ju egentligen ingen roll tänkte jag och masade mig upp mot kattmatskålen och kattsanden....

Vet inte om ni också märkte det- men i morse var det mörkt, det hade inte ens blivit ljus när jag gick till pendeltåget.

idag var det en sån där kollektiv trafik jag gillar, tågen kom och gick när de skulle, och när jag gick från det ena kom det andra och jag var på jobbet efter en timma.... ska bli roligt att åka tillbaka om det flyter på lika bra då...
Tänkte ta en liten om väg till huset från tåget när jag kommer "hem" för att få lite extra promenad, och så har jag en liten fundering på om jag ska titta in på någon av affärerna i centrumet, jag är lite sugen på lite tunna stickade jumprar nu när det blivit lite kyligare och de gamla är lite stora....

Annars har jag en ask med hårfärg med mig. lite tvätt och lite pyssel med sonhustruns blommor att fixa med i kväll... och så tänkte jag passa på att unna mig ett riktigt skönt skumbad- vi har inget badkar hemma ju.

Det här kommer bli ätit av mig idag:
frukost: havrekligröt med linfrön, lite solros och pumpafrön, 3 skivor kalkonpastrami
lunch: 2 grillade kycklingklubbor utan skinn, körsbärstomater och sallad
mellis innan min hemfärd: 1-2 kokta ägg
middag: rostbiff och äggröra
kvällis: troligen en kopp robiuste och kanske en kanelmuffins

Och hamnar jag fraför tvn med alla kanalerna och det stora filmarkivet har jag stickningen med mig så jag kan hålla mig vaken....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar