fredag 28 oktober 2011

Ibland blir inget som vanligt....

Förut, hade jag ett eget påhittat ordspråk som löd:

Idag är en dag då vad som helt kan hända!

När jag hittade på det hade jag en jobbig period med ett äktenskap på upphällningen, ungar som flög ut och in, en taskig ekonomoi och ett jobb som sög. Det var en tid då jag hela tiden var på helspänn för det hände så många obra saker hela tiden- så mitt ordspråk var ett sätt att förberda mig på alla nya negativa känslor jag skulle få genomleva..... och att kunna se det positiva som också hände mitt i eländet...
Så småningom började saker och ting reda upp sig, och numera känns den där tiden långt borta- som en film ungefär...
Och på vägen bort insåg jag att det är bra att göra saker på ett annat sätt ibland....

I morse var jag så tidigt på jobbet, att jag hann ta en morgonpromenad och klarade av dagens minimotion innan jobbet, annars var planen en lunchpromenad idag -men det blir inte av idag heller, för jag ska sluta tidigare och åka och ta hand om ett sjukt barnbarn ett par timmar till  hans upptagna pappa kommer hem med brorsan från dagis, då ska jag åka hem och fredagsmysa med min älskling som jag inte pussat på sen i onsdags- gissa om jag längtar?

I morgon börjar min nya fas med att jag byter vägdag- eftersom jag inte varit hemma på ett par dagar ska det bli spännande att se vad som hänt i veckan- jag har ju något kilo kvar innan jag är i mål men jag tänkte ta en väldigt försiktig nystart, äta på som vanligt och lägga till nån av sakerna jag får äta nu. Tänker verkligen se till att planera in och bestämma när jag ska äta vad de första veckorna på den här fasen så jag inte rusar iväg och tappar kollen.....
Nu när jag nästan kan välja vad som helst att äta, kan jag inte komma på någonting jag riktigt har saknat den här tiden, det ska vara glass då, men den är ju gjord av mjölk så det kan jag ju glömma, det får bli lite hallonsorbet sötat med canderel kanske?

Till frukost idag blev det en kopp robiuste och en formbröd med några skivor kalkon
lunch blev 2 kokta ägg, kakonpastramiskivor, lite sallad, några körsbärstomater och en bit formbröd som jag kastade i mig innan jag åkte till sjuklingen.
mellis har blivit lite kaffe
Middag: jag har ingen aning om vad det blir, älsklingen har smsat att det blir en surprise!

och nu börjar jag verkligen att längta hem....

Sjuklingen var ganska pigg- med feberrosor på kinderna körde han bil och sparkade boll med farmor i flera timmar innan han somnade på soffan.
När jag kom hem hade min älskling varit och handlat, dammsugit i köket, dukat och tänt ljus och förberett middagen. Han ville visst fira: att jag kom hem, att jag lämnar crusingfasen och att han själv gått ner 3 kg....

Festmiddagen blev: grillad rostbiff från Bromma Chark. klyftpotatis, sallad och svampsås med trattkantareller - och så fick jag ett glas vin....
sen försökte jag göra jordgubbssrobet till dessert, men den blev lite misslyckad- jag har inte lärt mig den där maskinen riktigt tror jag.....

Det kanske inte var så bra med en sån festmåltid i magen kvällen innan en vägning och en övergång till en ny fas, men gott var det och en mysig fredagskväll hade vi.....

1 kommentar:

  1. Vad kul, så du börjar med fas 3 imorgon?
    Då blir vi ju nästan samtidigt, för jag tänker börja den 6/11 nästa helg.
    Tack för kommentaren förresten, ha en mysig och trevlig helg du med

    SvaraRadera