onsdag 26 oktober 2011

Onsdag dag 93

Ännu en solig fast lite blåsig höstdag i Stockholm och jag har inte kommit ut på någon lunchpromenad i dag heller- Det har jag dåligt samvete för eftersom den här veckan varit en sån vecka då det inte blivit någon promenad alls, och i morgon ska det visst regna!
Varför jag inte gick på promenad i dag heller? Jag tog kortare lunch för jag ska sticka iväg till Sophiahemmet för att få en ny cortisonspruta i min inflammerade axel så jag delar rasten i två delar- en för att äta och en för att åka in till stan.

Jag har en kollega som inte ville hänga på mig in i Dukanlivet pga att man då inte kunde dricka vin på helgerna, vilket man tydligen måste i hennes värld i alla fall under sommaren.... vi har förut varit med i xtravagansa samtidigt och stöttat varandra, och i våras var det hon som fick med mig på den fastekur jag startade min viktminskningsresa med.... medan jag har gått ner i vikt  nu har hon gått upp, och hon har inte sagt någonting positivt alls om mitt kämpande- fram tills idag så hon i ett samtal på lunchen plötsligt sa att jag varit jätteduktig som kämpat på så bra med min diet, när hon pratade med en annan kollega......

Efter jobbet idag ska jag bara hem och äta middag innan jag greppar tag i min väska och åker iväg till mitt uppdrag som kattvakt. Det är ett datorutrustat hem så jag ska nog kunna surfa och sånt, däremot litar jag inte alls på deras våg, så nu får jag leva med att inte kliva upp på någon sådan två morgnar i rad-  men det ska nog gå bra, jag får träna mitt tålamod lite och tygla min nyfikenhet bara....

Frukost; havrekligröt med krossat linfrö, pumpafrön och solrosfrön, 1 kokt ägg, te
Lunch: grillad kycklingfile med kokta grönsaker, rivna morötter, några kikärtor och lite isberg, bubbelvatten och kaffe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar