lördag 29 oktober 2011

Shoppat loss....

efter sovmorgon och lång frukost med morgontidning och datasurfning drog vi iväg för idag skulle det äntligen ske - vi skulle köpa ny soffa! Vi var runt och provsatt soffor en regnig söndag i somras och jag kollade lite förra helgen på en soffa jag sett i annonser från Mio. Jag visste vad jag ville ha och nu skulle älsklingen övertygas.... han var inte så svårövertalad och om sex veckor kommer den hem.....
och när vi kom hem från affären insåg vi att det nog behöver göras en liten ommöblering i vardagsrummet så eftermiddagen har gått åt till att planera hur vi nu ska möblera rummet...

Vi har också hunnit motionera en stund var, jag tog joggingskorna och älsklingen tog sin cykel- det var jätteskönt att komma ut i friska luften och solen och bara gå, gå, gå så fort det gick med musik i lurarna.... mötte några vänner som jag stannade och pratade med en stund så någon rekordtid blev det inte idag....men som sagt, det var jätteskönt att komma ut....

Vi har varit och handlat mat också, en riktigt stor köttfärspaket bland annat och en hel del stektes till middag och det blev över så jag har till matsäck på måndag också....

och nu sitter jag här och skriver framför tv´n med ett glas rött- riktigt gott att njuta av ett glas nu.

Så här blev min första dag, matmässigt:
frukost: 2 kokta ägg, dukanformbröd med kokt skinka och groddar och en dukanformbrödmuffins och te
lunch: grillad tjock korv med bröd- ketchup och senap
middag: tacofärs, 1 torrtilliasbröd, riven ost, rödlök, guccalemole, isberg, tomater ( jag fuskade och tog riven ost fast jag inte får äta mejeriprodukter alls )
kvällis; 1 glas rött vin

och i morgon är det middag hos svärfar.... tänkte förebygga med att äta mest proetiner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar