tisdag 18 oktober 2011

Vilket höstrusk..

det blev på eftermiddagen, vår VD fick anledning att dela ut våra "tjänsteparaplyer" som legat och väntat på rätt tillfälle för att delas ut en regnig dag. Jag tror att de flesta gillade idén- förut har vi haft några kvarglömda ihopfällbara blommiga damparaplyn att låna, och det har ju inte gubbarna på kontoret gjort, men idag var en av dom ute och sprang och tittade på en misstänkt vattenläcka.
Mitt eget paraply blev lite vindskadat i en av pinnarna när jag gick till bilen, men jag kunde räta ut det igen, men fy sjutton var det blåste....
Förkylningen känns lite bättre nu i kväll fast hela kroppen ömmar och huvudet känns tjockt som en basketboll, men varannan människa är ju lite höstförkylda nu.... jag är mest ledsen över att det inte blev något besök hos lilla Viktor i kväll- han och hans mamma åker och hälsar på hans mormor ett par veckor, så jag får ju inte träffa honom på ett tag, om jag inte blir piggare i slutet av veckan och kan åka dit en stund.
Eftersom jag känner mig lite trött blir det tv soffan i kväll, börjar med Vem tror du att du är- som jag tycker är ett spännande program historiefreak som jag är.

Maten idag:
Frukost: 1 bit formbröd, 2 små kokta ägg, 2 skivor kokt skinka, te
Lunch: Kokt Torsk, tomat och löksallad, 1 kokt hackat ägg
Mellis: 1 bit formbröd, 2 skivor kokt skinka
Middag: Köttbullar, trattkantareller, sallad och gurka
Kväll: en stor kopp te med lite honung och citron

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar