måndag 3 oktober 2011

Måndag dag 70 /76 P Crusing

Måndagsgrått väder, det gör inte så mycket att det är grått när man ändå måste sitta/stå inne och jobba hela dagen. Jag står mer än jag sitter. Vi hade en argonom här som ställde in alla bord och stolar åt oss i våras och sen dess gillar jag inte min stol- eller kanske var det så att jag redan vant mig med att jobba stående efter alla år i hotellreceptioner.
I kväll blir det kalas, för bonussonen Micke fyller 25 år, jo det kan bli ett litet avsteg från riktlinjerna om tårtan ser god ut.... och en skvätt mjölk i kaffet....

Dagen började stressigt men jag hann ändå ställa mig på vågen och konstatera - 800 sen förra veckan, helt ok tycker jag att det resultatet var eftersom det kändes som om det gått mindre bra förra veckan då jag var stressad och fick en del nya saker att tänka på. Jag har funderat lite på det där i början var man så himla noga och skrev upp allt och planerade hela dagen som skulle komma i morgong, det gör jag inte längre utan dagarna kommer och går och jag äter tydligen som jag ska då, fast det känns som om jag tappat kontrollen...

Hittills idag har jag hunnit få i mig detta:
Frukost: Havrekligröt med krossat linfrö, några solrosfrön och några pumpafrön med sojamjölk + 1 kokt ägg
Lunch: Kycklinggryterester från i går- jag fräste blomkål, röd paprika, purjo och morotslantar med curry och salt i en stor gryta, tog upp grönsakerna och fräste kycklingfilé i bitar. La tillbaka grönsakerna i grytan och spädde med lite vatten och lät allt koka tills köttet och grönsakerna var klara, då redde jag av med maizena och lät det få ett uppkok.
Maken åt ris till men jag tog bara lite sallad- Jättegott var det.
idag åt jag alltså resterna med ett kokt kallt ägg och en kopp grönt te med en bit Carls bröd.
ev kommer jag att peta i mig ett kokt ägg till mellis på eftermiddagen och när jag kommer hem  står middagen på bordet- kalops som jag också kokade i går kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar