tisdag 25 oktober 2011

Sista Tisdagen

Låååång dag på jobbet, nästan alla var borta på annat, telefonerna höll läskigt tyst och brevbärarens leverans var sommarlöjligt tunn, perfekt att ha beställt fönsterputs just idag för ingen satt i vägen när det skulle putsas. Jag vet inte om de maskade eller om de var extra grundliga och noggranna- men jag trodde ett tag att de aldrig skulle bli klara.
Hemma har kvällen gått till att stryka, vattna blommor och att packa- jag ska bo borta resten av veckan- en av sönerna behöver katt och husvakt ett par dagar, något som jag gjort många många gånger förut men det var ett tag sen- på den tiden jag var enbo och flingade omkring i singelträsket....

Frukost: Idag blev det havrekligröt med linfrön som jag toppade med lite solros och pumpafrön, det var gott men jag bestämde mig för att toppa med rivet äpple på lördag....
Mellis: Blev bara kaffe till mellis idag, jag trodde jag hade ett ägg kvar i jobb kylen och jag glömde min macka hemma.
Lunch: Köttfärsröra, körsbärstomater och en bit gurka
Middag: Köttfärsgratäng: I botten kokta blandade grönsaker, över ett lager köttfärs och så lite havregrädde- till det serverade jag mig sen sallad av isberg, ruccola, tomat och gurka och bubbligt vatten

En riktigt köttfärsdag med andra ord- tur att man kan variera köttfärs på många olika sätt.... senare blir det nog en kopp te i soffan....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar