söndag 16 oktober 2011

En riktig slarvhelg

Söndagskväll- helgen är slut och tur är nog det för-  jag har inte gjort många rätt de här dagarna- vilken himla tur att jag simmade igår i alla fall det kanske kan rädda upp det hela lite...

Först var det mormor Kerstin som absolut ville bjuda på kaffe före Romeo& Julia föreställningen- kaffe med mazarin.... och jag upptäckte att mazariner som jag för någon vecka sen stod och dräglade över i affären inte är så fantastiskt gott som jag inbillat  mig- ändå åt jag upp hela mazarinen Kerstin bjöd på, men jag hade ju ändå simmat......
Romea& Julia var jättebra, två och en halvtimme med fantastiskt bra musik, jättebra artister, underbara kostymer- Rekomenderas åt alla!
T-bana till Brommaplan där bilen stod, in på närmaste Mc Donalds ut med en hamburgerpåse och sprite zero som jag åt och drack i bilen på väg till parkeringen där älsklingen kom och hämtade mig med båten för färden till stugan på ön. Det var alldeles mörkt när jag stängde av bilen bara månens sken lyste upp över sjön, och den sken starkt...
I morse insåg jag att min älskling inte tänkt så noga på att jag inte äter allt som han äter när han planerade dagens mat så till frukost åt jag idag skinka med tomat och gurka, te och 2 skivor havreknäckeskivor.
Lunch blev tunnbröd med mjukost, sallad, tomat, gurka och rostbiff i en rulle
Middag blev Pizza! Jag råkade säga häromdagen att jag var sugen på pizza, det är jättejättelängsen jag åt pizza och jag skulle absolut inte äta någon heller, ialla fall inte förrän jag kommit i mål- men nu är det alltså gjort så i morgon när jag står på vågen kan jag inte gnälla heller för jag har själv tuggat till mig resultatet.....

Annars har helgen varit riktigt skön och bra på alla sätt, en sån där helg man gärna vill komma ihåg länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar