tisdag 10 januari 2012

Andra attackdagen...

I går kväll och idag har det blivit lite pill och fix med sidan, bäst att passa på när andan faller på och det finns lite tid över...
... men i går var ingen bra dag att hålla på med det där...tålamodet var väldigt litet kanske för mycket proteiner i hjärncellerna?
Andra dagen snart avverkad och det går så himla bra att jag är förvånad och så är jag lite extra glad för jag gick ut på lunchen och gick i solen- det var vackert ute idag, med det tunna snötäcket som kom igår.

Frukosten idag blev den vanliga havrekligröten med linfrön och ett kokt ägg
Mellis förmiddagen: proteindryck och ett kokt ägg
Lunch: keso med rödlök och grillkrydda, lite kyckling och lite rostbiff som var rester från i går och helgen
Mellis eftermiddagen: kaffe och innan jag åker blir det lite kesorester och ett till ägg
Middag tänkte jag skulle bli någon med skinka och omelett, men nu har jag stoppat i mig så mycket ägg att jag tänkte hitta på något annat- tacofärs kanske?
Middag blev magra köttbullar och äggröra - 3 ägg idag, hoppas jag inte börjar kackla snart....;)

När jag ätit fixade jag lunchlådan till i morgon och gjorde plättar av: 4 msk havrekli
                                                                                                       2 ägg
                                                                                                       3 msk lättyoghurt ( kesella i receptet )
                                                                                                       1/2 pkt kalkonbacon i strimlor

På kvällen kom en av " de vackra männen" som jag kallar mina söner... nu är de ju vuxna men en gång var de ju mina söta små pojkar.... den här gången var han ensam för hemma var en av småprinsarna sjuka... så det var nog bäst att de höll sig hemma.....

1 kommentar:

  1. Många är vi som gör en omstart så här i början av nya året.
    Det kanske är så januari kommer att se ut i våra liv framöver.
    Jag tror inte du har för mycket proteiner i hjärnan, men kolhydratsbrist, den har jag också känt av. Tur man vet att det går över;-)
    Lycka till

    SvaraRadera