söndag 8 januari 2012

Dag 72/ 120

Idag satt vi klockan på ringning.... mest för att känna känslan att vakna och inte behöva gå upp bara för att radion gått igång... det är så skönt att krypa ihop i sängen och lyssna på radion en stund....
Men så länge låg vi inte kvar för sambon ville ut och cykla när han ätit frukost, när han stuckit började jag förbereda lunchen för idag kom en av sönerna med fru och son på söndagslunch.......
När de åkte drog jag på mig träningskläderna och stack iväg på en runda- det är ju lite tyngre på fötterna nu när man har kängor och jag var riktigt trött och svettig när jag kom tillbaka och ett rejält skavsår på hälen hade jag också när jag konstaterade att jag bara gått rundan fortare en gång förut..... i slutet av oktober med lättare kläder och framförallt jogginskor- jaha, ja vad säger man?

Den här helgen har jag verkligen fått flera nya aha upplevelser om de förändringar min viktminskning har gett mig på köpet....

När jag kom hem drog jag igång den där zumbaskivan i alla fall, som började med en introduktion av en massa stegkombinationer- efter 19 kombinationer hade jag tröttnat..... men jag får väl fortsätta nån annan gång, för jag vill gärna prova på hur det funkar....
En av sonhustrurna hade lagt upp bilder från julfirandet på FB och jag satt en stund och skrev komentarer till det, innan vi åt lite middag.... och jag satt mig med min planering inför kommande vecka då jag ska ta en paus i fasen och ta ett par attackdagar- kanske lite onödigt- jag har ju bara 1,5 kg kvar till målet, men jag vill gärna komma dit nu.... så vi får väl se hur lång den här pausen blir, men i mitten på mars planeras en resa till Slovakien och då vill jag gärna vara klar.....

idag blev det så här:
frukost: te, 2 kokta ägg, kokt skinka
lunch: ungskokt lax och sallad med isberg, ruccolamix, grönpaprika,riven morot, riven rödkål, gurka, tomat och granatäpple, soda stream vatten.
middag: risgrynsgröt, smörgås med ost, rostbiff

I morgon är det jobbardag igen- jag som jobbat i mellandagarna tycker att den här helgen har varit jättelång och skön

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar