torsdag 26 januari 2012

Dag 12/14 Proteintorsdag

Vilken Torsdag jag har haft- puh, vad skönt att den är slut snart.....riktigt tidigt i morse, vid halvfem så där, vaknade jag till och började grubbla.....
Det är inte klokt vad man kan grubbla på mycket när man egentligen borde sova, mest grubblade jag på att jag inte hade någon lunch förberedd och klar att bara ta med mig- det var ju proteindag och allting, jag hade ju inte lagat mat hemma i går kväll eftersom jag var barnbarnslekkamrat i går kväll.....
 När jag sen gav upp att försöka sova längre och kom upp i käket insåg jag att våra matförråd var så gott som tomma, i alla fall ganska soprent på bra proteindagsmat var det.....
Jag kan göra plättar, tänkte jag men det fanns bara ett ägg....lite kalkon och skinkskivor, lite carlsbröd..... så jag gjorde en galett...
Sen gick jag och ställde mig i duschen för jag behövde tvätta håret- och tänka lite till....
Jag kan ju ta min lunchpromenad till affären i närheten och handla lite bestämde jag mig för och åt min frukostgalett med kokt skinka och drack en stor kopp grönt te till....

På jobbet har det varit totalt kaos hela dagen och halva lunchen försvann någonstans mellan en envis telefon och en beställning åt vår styrelseordförande..... alltså hanns inte den där promenaden med heller......
Så matmässigt har den här dagen varit en total katastrof, men jag har ändå bara ätit godkänd proteindagsmat, fast i lite annan ordning....
Så här blev det:
frukost: galett med skivad kokt skinka, grönt te
lunch: havrekligröt med kanel, Carlsbröd med kalkonpastrami, grönt te
middag: 1/2 grillad kyckling utan skinnet, bubbelvatten och en kopp kaffe
senare: Carlsbröd med kalkon

Veckohandling på väg hem från jobbet och kylen och frysen är nu välfyllda igen- det känns skönt, mindre roligt är att nu har min mage börjat krångla med mig igen......
Så nu kan jag ju grubbla över varför den gör det istället för vad jag ska ha till lunch i morgon, för det är ju klart, det blir ju kyckling förståss...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar