tisdag 17 januari 2012

Det blir inte alltid som man tänkt sig.....


Men det kan bli bra i alla fall.... jag rusade hem efter jobbet för att hinna vara med på ett möte som handlade om bildningen av en bostadsrättsförening i husen där vi bor.... jag hann äta lite middag innan jag stack.... när jag kom fram till kvarterslokalen var där alldeles mörkt och inte ens spåret av en människa syntes till på gatan, konstigt, har de ställt in mötet? funderade jag innan jag slank in i närmaste port för att läsa på lappen och fick se att mötet var i morgon.... så det var bara att gå hem igen och sätta sig och räkna klart på årsarbetstiden.

I kväll har telefonförsäljarna varit på hugget och jag har blivit erbjuden ekonomisk rådgivning och lotter i ett lotteri, båda de stackars uppringarna fick nej till svar av mig.... jag tycker verkligen synd om de här ungdomarna som äntligen fått jobb och ingen vill prata med dem eller tacka ja.....

I mellandagarna hängde jag en del på Tradera och bla köpte jag sk väggord som jag tänkte skulle dekorera en av köksväggarna med, men vi hade lite olika uppfattning om de där bokstäverna, min bättre hälf trodde inte att de skulle sitta på väggen eftersom den är skrovlig, så han föreslog ett annat ställe.....
och nu har vi satt upp dem- det blev ganska bra så här också, tycker vi i alla fall...
Som sagt, det blir inte alltid som man tror att det ska bli, men det kan bli ganska bra i alla fall, jag fick avsluta den här dagen med en överraskning- en award från min bloggkompis Amonazon. Tack Mona, vad roligt du hade skrivit om mig.

2 kommentarer:

  1. Snyggt med väggorden på skåpet.....men är det inte svårt o pilligt att få dom på plats de ser så smala ut :-)

    SvaraRadera
  2. Kul att du också tyckte att det ser bra ut, det var lite ovant i morse när jag kom upp i köket...
    Det var inte så svårt, alla orden satt på ett papper med en skyddsplast över. Jag klippte itu orden och sen tejpade vi upp dem och passade in var de skulle hamna.
    Sen tog vi maskeringstejp och mätte ut så att vi fick en rad att hålla oss till så att det skulle sitta rakt. Tejpade fast kant i kant, vek upp baksidan och drog av skyddspapperet under orden, sen rullade vi ner plasten mot luckan och drog över orden med en skrapa, när allt var på plats drog vi bort skyddsplasten och allt var klart.

    SvaraRadera