tisdag 24 januari 2012

Dag 10/14 crusiedagar i min konsolideringsfaspaus

I dag har jag laddat, en stressig morgon fick mig att inse att det var lika bra att ta med sig frukost och äta lite av frukosten när jag väl kom till jobbet...
men väl här var jag inget hungrig så det blir ett förmiddagsmellis istället....
Jag har också sett till att jag har med mig en del mat så att jag kan ha ett veckolager på jobbet och få i mig mellis innan jag åker hemåt i kväll...
För i går kväll var jag döhungrig innan jag kom hem, vilket gjorde att jag stressade och lagade mat snabbt som jag åt snabbare än snabbast....
Just stress är inget bra för mig, så nu är det  hög tid för mig att jag börjar stressa ner lite grann...
och det värsta är ju att jag inte har något att stressa över- inga tider som måste passas, inga grejer som måste göras, så för min del är det bara onödigt med ett sånt beteende nuförtiden...

Idag är det en väldigt lugn dag på jobbet- vi är fem tjejer som jobbar här och idag har det blivit så att alla de andra är lediga, och inte ringer telefonen så mycket heller- vart tog alla säljarna vägen? de har inte kommit igån än efter jul känns det som, i alla fall inte här på jobbet- men hemma har de visst hittat våra telefonnummer....måste nog uppdatera det där nixregistreringen...
Så idag blir det inte så mycket socialt småprat och jag lär få gå på lunchpromenad själv också, men det gör jag gärna dör det är ett fantastiskt vackert väder ute, i alla fall just nu...

På tallrikarna hamnar idag.
frukost: grönt te, en bit carlsbröd med ett skivat kallt kokt ägg på, kaffe
mellis: kalkonpastrami fläder/citronte
lunch: bondomelett= rester av fläskfilé+ vv korv+ tärnad squasch+ purjo med äggstanning, kaffe eller grönt te
mellis: en bit carlsbröd med kalkonpastrami
middag: funderar på att göra en broccolisoppa och ostkakan m gojisylt jag gjorde i går

4 kommentarer:

  1. nyfiken på ostkake receptet?

    SvaraRadera
  2. Kul att se att du verkar inspireras av vad jag stoppar i munnen, för visst såg du att jag gjorde ostkakan häromdagen? Vad tyckte du?
    Jag är inte mycket för sötsaker, kakor och sånt, men just den där ostkakan med gojigeggan till tyckte jag smakade väldigt gott.

    SvaraRadera
  3. Ja, Mona jag knyckte din idé, och den var jättegod efter soppan.Jag är inte heller så mycket för kaffebröd, på jobbet är det jag som ser till att kollegorna får eftermiddagsfika men det är ytterst sällan jag själv fikar mer än kaffe. Ett tag har jag ju haft stor idétorka på att variera mina måltider- då är alla ideer och inspirationer från er alla andra duktiga matlagare välkomna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gör likadant, kollar in vad folk hittar på och försöker göra något liknande själv om det är något jag tycker låter spännande.
      Svar: Äsch, gubbarna bryr jag mig inte i, de vet att jag gått ner men de var mer intresserade av att snacka om vad som hänt på jobbet, tekniksnack och sånt.
      Men att tjejorna på jobbet inte sa något! Jag får se i morgon när det inte är projektmöte om någon har ögon i skallen

      Radera