måndag 16 januari 2012

Måndag igen...

Himmel vad jag är hungrig idag, kanske är det kroppens svar på alla sportaktiviteter jag utsatte den för, eller så är det hämden för att jag satt den i turboläge i förra veckan...eller så är det så enkelt att jag fått varit på toa och gjort det där stora som inte blivit gjort i helgen.....

Tillbaka på jobbet och alla rutiner förmiddagen har förutom allt det vanliga pappersarbetet förflutit under letandet av ett par fakturor som inte sitter i den pärm de ska- det är lite krångligt så här i årskiften med dubbla år att dribbla sig igenom- men att papper spårlöst försvinner är inte likt mig och jag kan nog bara skylla på att hjärnan inte riktigt var med förra veckan utan kolhydrater....
Fördelen med att ha mycket att göra är att tiden går och man har något att göra och inte småäter när det knorrar i magen....
och tur att jag fick med mig lite mellisar, för idag behövs de....

Idag snöar det och jag är jätteglad över den där skridskoturen vi hade i går, nu kommer det nog ta ett tag innan man får åka på en så blankis nästa gång...

Jag funderar lite på det där med att cruisa nu- det ska man ju göra tills man nått sin målvikt, och det har ju jag redan gjort, kanske ska jag fortsätta in på den fas jag tog paus från förra veckan och fortsätta konsilidera....

frukost i dag blev:
Havrekligröt med linfrön, solroskärnor och pumpafrön, ett par skivor rostbiff och te
mellis:
grönt te och ett kokt ägg
lunch: fiskgryta gjord av en bit lax och nån vit fisk jag hittade i frysen och kokade i lite fiskbuljong, ett par tomatskivor, lite purjo och en morot i bitar - bara lite rester och slattar- till det vatten så klart.

Precis mellan snö och regn kom jag ut på lunchpromenad, mulet och fuktigt i luften men alldeles vindstilla, jätteskönt att komma ut idag- tack till dr Dukan som tvingar mig till detta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar