lördag 21 januari 2012

Lördag kväll- dag 7/14 crusingdagar i min paus

jodå, till slut kom vi iväg till sjön med skridskorna, den is som i söndags var som en glasskiva var idag grynig och trög att åka på, på sina ställen var det stora spår efter andra åkare som åkt när isen var lite mjukare häromdagen och sprickor som fanns i söndags var igenfrusna idag....det var inte alls lika lätt att åka, speciellt i början var det trögt att få igång något flyt i åkningen tyckte jag...
Till slut var vi vid slutet av sjön och tog en liten paus, vi hittade en eka som frusit fast i isen som vi satt på när vi fikade, sen åkte vi tillbaka och då gick det mycket bättre.....
14 km blev det åkt idag och jag var inte allt lika trött som förra gången ändå gjorde jag en riktig vurpa och satte mig på baken, men det gick bra jag fick inte ont någonstan...
Jag är paniskt rädd för att ramla och jätterädd att göra illa mig.....

På hemvägen stannade vi hos svärfar som behövde hjälp med sin dator- gubbarna fick hållas med det och jag vilade ut i en fåtölj framför tvn och tittade på skidskyttet, Jämtins presskonferens och en tv serie....
Hemma blev det snabb dusch och middag och nu ska jag ta och titta pågladiatorerna.
I morgon fyller min pappa år och vi ska åka till honom, han bor i en liten by utanför Uppsala och det är inte så ofta jag åker dit.

Mat idag.
Frukost: galett med kalkon, röd paprika och en balja te
Lunch: Dukanformbröd med kalkon och salladsrester från i går, proteindryck
Middag: Entrecote, stekta höstkantareller och en härlig sallad med massor av olika grönsaker
Nu ska jag göra en god kopp kaffe och njuta av till gladiatorerna

Ha en skön lördagskväll- jag får se hur lång tid det tar innan jag sover i soffan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar