söndag 22 januari 2012

Söndag dag 8/14 crusing -

Jag är ju en morgonpigg tjej och det är ovanligt att jag sover längre än halv åtta när jag är ledig, så man kan säga att jag tog lite sovmorgon idag då jag vaknade staxt efter åtta....
och vad hade hänt under natten?
Jo, det hade snöat.
Och är det inte typiskt? här köper man pulkor och skidor åt barnbarnen och går och väntar på att leka med ungarna i snön utan att det kommer minsta snötäcke... men just den dagen man bestämmer sig för att åka till pappa som bor på landet utanför Uppsala- Just den dagen vräker snön ner....
Inte så roligt att vara ute på vägarna och det tog lite längre tid än vanligt, men det var roligt att komma hem- för pappa bor kvar i det hus jag växte upp i och dessutom fick jag träffa min bror och hans tjej och vi träffas inte så ofta så det var kul
Pappa har en särbo och hon hade fixat lunch och tårta av cheescaketyp, jag försökte göra bra val men tog ändå lite tårta, den var god med hallon på som vuxit på mina gamla hallonbuskar. ( Jag bodde en gång i huset bredvid mina föräldrar och planterade hallon som sen spred sig över till pappa som varje sommar plockar bär och lägger i frysen... ) och de där hallonen är de godaste jag vet...

När vi kom hem bakade jag lite carls bröd och stekte strömmingsflundror. En tredjedel panerade jag i majsmjöl och havrekli de andra gjorde jag som vanligt med och lade in i ättikslag, för jag bor med en man som är mycket förtjust i inlagd strömming så jag passade på att överraska honom.
Min del av strömmingen blir morgondagens lunch och till den tänkte jag äta lite ättiksinlagd gurka ( lagen gjorde jag av ättika, canderel, salt, kryddor och lite rödlök)

Idag har jag ätit följande:
Frukost- Dukanformbröd med 2 kokta kalla skivade ägg, kalkonkött skivor, rödpaprika och tomatskivor och en balja te.
Lunch- Hos pappa bjöds på en laxrätt gjord i ugnen- lax i botten på en form som hade täckts med hollandaissås ( jag skrapade bort så mycket jag kunde) ovanpå laxen var kräftstjärtar och grön sparris, som serverades med potatis ( inget för mig ) och en sallad av olika grönsaker som jag åt mycket av.
Sen blev det kaffe och cheeskakehallontårta på digestivebotten......
Vi äter ingen middag i kväll men lite te och en bit carls bröd med skinka och grönsaker på ska jag ta snart...

Ska försöka komma isäng tidigt i kväll men är nyfiken på den nya tv serien om robotar, men det är ju gu bevars måndag och jobbar vecka i morgon....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar