söndag 15 januari 2012

Långfärdsskridskodags!

Isen var som en svart spegel, hård och oåkt
 En fin solig morgon, en ledig dag på vintern finns det en aktivitet vi gärna ägnar oss åt, så efter frukosten packade vi ihop våra skridskor och prylar och åkte till Norrviken.

Och jag ska redan här tala om för er att jag inte sysslat med den här aktiviteten så länge utan det är sen jag träffade min sambo det har kommit in i mitt liv. Han har packat matsäckar och ryggsäckar åt oss och försökt lära mig hur man gör- det har gått sådär, måste jag erkänna för jag har varit så rädd att jag ska ramla och slå mig.... i hemlighet har jag tyckt att det har varit lite jobbigt när det kommit på tal och jag har bävat för att snart är det dags igen......

I alla fall, vi kom till parkeringen, gick ut på isen och tog på oss skridskorna.... isen var slät som en spegel och jag lite försiktigt ett par skär på darriga ben- och, men serru- det gick ju riktigt bra! Ganska snart försvann räddharen och jag åkte utan att staka mig fram på ispikarna jag använt för att hålla mig i....
Det var härligt att susa fram på den hårda svarta isen när jag insåg att jag ju kan, det är inte farligt utan himla kul.
Lite över milen blev det den här första svängen, och det var så roligt att det var tråkigt när vi kom tillbaka och hade åkt runt hela sjön.... Nu hoppas jag att vi inte får snö till nästa helg här, för jag vill åka nästa vecka igen....

Den här helgen har vi ju verkligen rört på oss och en nackdel med det är ju att allt annat som behöver göras blir lite efter, så nu ska jag ta ett drag med dammsugaren, strykjärnet och laga lite lunchmat till morgondagen....

Det har ju ätits också och idag har det blivit:
Frukost: Havrekligröt med linfrön, med kanel och solrosfrön samt 2 kokta ägg med pyttelite kaviar
Lunch: 1,5 varmkorv, 1 kokt ägg, vatten - jag var inte så hungrig idag efter 2 ägg till frukost.
Middag: kommer att bli räkor, lite tomat och lite gurka och bubbelvatten

I morgon är det måndag och proteindag för jag ska ju crusia två veckor nu.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar