torsdag 12 januari 2012

Dag 4 av min pausattack!

Mår som jag förtjänar  idag- huvudvärken är som bortblåst, jag har mycket mindre ont och är mycket mindre stel i min axel och jag har sovit som en prinsessa hela natten...vågen log mot mig i morse igen och gav mig -400.... och det är knappt ett kilo till målvikt kvar! Allt känns så gott just nu...
..och i morgon blir det lite grönsaker till middagen och sen börjar jag crusia.....

På menyn idag:
Frukost: havrekligröt med linfrön och ett kokt ägg, kaffe
Lunch: Skinka och 2 äggsomelett, grönt te
proteindrinksmellis på eftermiddagen
Middag: blev tacofärs och lite skivor av färsk gurka
och i tv soffan - en kopp kaffe och mästerkocksprogrammet.
Jag som har jobbat i storkök, i restaurang och på konferensställen bla som kock och kokerska i dietkök för några år sen ( vem kunde gissa det? ) och som ett tag arbetade nära en tävlingskock tycker att det är roligt att se deltagarnas försök att imponera på proffsen i juryn. Leif Mannerström är ju en nestor i branschen och jag har en gång bevistat hans krog i Göteborg, och jag vet att många inte gillar Per Morberg, men jag har alltid gillat hans stil...

När jag kom hem hade jag fått den- veckans mest omtalade på Dukanforumet- den svenska översättningen av Dukanboken, jag såg att en del fått vänta länge på den, jag beställde mitt ex i helgen och den kom redan i går, jag är ju visserligen i mål vilken vecka som helst och har klarat mig med Tinas bok och tipsen på forumet så här långt, men jag tänkte att det ändå kan vara bra att läsa den....

I morgon är det redan fredag och i morgon tänkte jag lägga till lite grönsaker på middagsmålet..... det här veckan har gått så bra och lätt och det ska bli spännande att ställa mig på vågen i morgonbitti och sammanfatta min pausattackvecka.

1 kommentar:

  1. Jag tittar också gärna på mästerkockarna, är väldigt road av matlagning och Per Morberg gillar jag skarpt.
    Har till och med följt några av hans recept (innan Dukan förståss).
    Svar: Precis min tanke, att om lappen är borta så kommer inte jag eller någon annan att störa sig på storleken. Och den ÄR ju som en 42'a.
    Däremot klippte jag inte bort lapparna i shortsen med storlek 38, hahaha.

    SvaraRadera