lördag 28 januari 2012

Lördag dag 14/ 14 Vägdag

idag slutar jag crusia och hoppar in i min gamla konsilideringsfas. Den här lilla pausen som jag tog för att få bort de sista envisa kilona gick bra och jag kom till min målvikt som är att ligga på ca 77,5.
När jag gjorde min paus hade jag precis klarat av första delen av konsolideringsfasen- den förlänger jag nu med 15 dagar och sen går jag in i andra delen och förlänger den också med 15 dagar till 75. Så i slutet av april nångång är det dags för stabiliseringsfasen lagom till våren och sommarens äventyr

I dag har jag haft fullt upp. Först var det kurs som min massör Maria höll, det handlade om hur man ska äta bra överhuvudtaget och speciellt mat utan mjölk och vetemjöl.
Först bjöds vi på en illgrön drink - en grönsakssmoothie, sen blev det meditation och föreläsning och i pausen fick vi smaka på bananpannkaka, nötbullar med hummus, en röra av soltorkade tomater o ruccola, nötter, linfrökex, fröknäcke, en god hallonsmoothie och några urgoda alternativ till chokladbollar gjorda av nötter, frön, kokos, kakao och jag vet inte allt, men oootroligt gott var allting.
Så idag har jag som ni förstår inte alls följt min matplan men jag tröstar mig med att det bara varit nyttiga fusk..
Sen blev det en dryg timmes yogapass, så nu har jag provat på det också och räknar med träningsverk i morgon....

När kursen var slut blev jag hämtad av min gubbe och vi åkte till Rotebro och isen för att jag skulle testa mina nya skridskor, det blev hela långa rundan på 1,5 mil och efteråt var jag både trött och hungrig och åt lite av min matsäck i bilen på väg hem...

Det blev en liten vilostund innan vi lagade middag tillsammans- en kycklingwook med massor av goda kryddor och så provade vi ett för oss oprövat tillbehör, inspirerade från min kurs kanske, men mathavre får vi nog testa några gånger till innan vi vet om vi gillar det....

Nu tittas det på gladiatorerna, och jag är väldigt nöjd med min aktiva lördag- och lite trött...och huvudet är fullt med ny inspiration och ideer- passar bra nu när jag kan äta lite mera som jag vill igen.


Idag har jag ätit:
Frukost: havrekligröt med linfrö, pumpafrön, solrosfrön och lite granatäpple, 1 kokt ägg
mellis: diverse smakprov på kursen
lunch: carlsbröd och 4 skivor skinka
middag: 1 strimlad kycklingfilé, wookgrönsaker med färsk ingefära, vitlök och massor andra kryddor, smakprov av mathavre

Jag hoppas att ni andra har haft en bra lördag och önskar er en fin lördagskväll!

1 kommentar: