måndag 23 januari 2012

Måndag, ny vecka och dag 9/14 crusing

Måndagmorgonstrött i morse- För mig är det en gåta varför jag är så seg just på måndagarna när jag varit ledig och bara gjort trevligheter som borde gjort en pigg.
Världen var fortfarande vit, vilket jag tycker är ganska trevligt, det blir liksom som det ska vara när det är slutet av januari. Eftersom snön kommer så sent den här vintern kommer ju vintern att kännas lite kortare i år. Och det har jag alls ingenting emot.

På lunchen blev det en promenad, det var alldeles vindstilla och skönt att komma ut den dryga halvtimme rundan idag tog. Mitt jobb ligger ganska bra till och jag har flera olika vägar att välja på, det är bra för då får man lite variation på lunchpromenaderna, Variation blir det också på hur många vi är som går, idag fick jag gå själv och det är ganska skönt det också ibland.... idag kunde jag lyssna på lite musik, nån annan gång kanske jag pratar i telefonen och får sällskap på min färd fast jag går ensam....

I dag har jag inget planerat för kvällen så jag tror att det blir lite pyssel i köket för nu har jag fått lite inspiration igen och lust både till att laga mat och baka..... jag hade lite dåligt med ägg i går så det ska jag handla på vägen...

Matsedeln idag:
Frukost. Havrekligröt med linfrön, kanel, solrosfrön och pumpafrön  - gott med gröt igen, det var några dagar sen jag åt det.
Mellis: 1 bit Carls bröd med ett kokt ägg i skivor på
Lunch: Strömmingsflundror fyllda med dill och panerade i havrekli/majsmjöl, inlagd färsk gurka
Middag: Omelett och kakonbacon tror jag att det blir....men det blev det inte, jo omelett blev det ju och till det vv korv

Efter middagen bakade jag Carlsbröd, gjorde ostkasa med citrontvist och lunchmat till i morgon innan jag hamnade framför tvn med en varm citrondryck- 1,5 liter vatten, kanelstång, färsk ingefära och en skivad citron kokas upp och sjuds i 10 min- när det svalnat sötas med canderel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar