onsdag 11 januari 2012

Tredje dagen!

Vaknade med huvudvärk alldeles för tidigt vid 3 tiden, jag lyckades somna om i alla fall men banket i huvudet stannade kvar ett tag.
Efter två attackdagar har jag gått ner 900, det känns  bara bra.... enl Dukan skulle jag ha två attackdagar och gå ner 700, men om det går bättre för ju inte det någonting....
Jag hade ju bestämt mig för att köra hela veckan så jag fortsätter och det ska bli kul att se om viktminskningen stannar av eller fortsätter...

Idag blir det kort arbetsdag för jag ska på ett läkarbesök på eftermiddagen och det är ingen idé att trassla sig tillbaka till jobbet efteråt, så jag ska göra lite ärenden och sen åka till min sonhustru och få yogamassage....
och pussa på barnbarnet förståss....
Kanske blir kvällen en prövning matmässigt...det är ju lite klurigt när man äter special, men jag tar med mig lite skivat kött- rostbiff eller skinka så ska det väl gå bra...

Eftersom jag gjort plättar med havrekli i till lunch fick jag tänka annorlunda frukost i morse det blev istället för gröt:
1/2 paket kalkonbacon och en ettäggsomelette och lite makrill i tomatsås....
Jag är fortfarande tvärmätt fast det brukar vara mellanmålstider nu vid tio.....

Plättar som sagt till lunch och sen till Karolinska och magproffessorn- sista gången vi ses för han går i pension, vi hade ett bra snack om min kroniska tarmsjukdom.....

Vid fyra åt jag lite matsäck- 2 grillade kycklingklubbor och mineralvatten....
sen till yogamssage- skönt när Kate tänjer min axelled.....och efteråt blir man så skönt avslappnad- därför blir det tidigt i säng för min del i kväll.....

... och i morgon är det torsdag och en till proteindag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar