tisdag 17 januari 2012

Tisdag- paus dag 8 Crusie dag 2 PV

I dag har jag haft långlunch, men det innebär inte att jag suttit på något ställe och njutit extra av någon god lunch- nej mina långa luncher inträffar med 4- 6veckors mellanrum när jag har tid hos min massör Maria.... och tro mig, det är det bästa sättet att tillbringa en långlunch på...jag ställer bilen vid Mörby centrum och tar T-banan in till centralen och får en tiominuterspromenad innan jag lägger mig på britsen och kopplar bort världen omkring mig...
En timme senare flyger jag ut därifrån med ett lyckligt leende på läpparna....
Nackdelen med de här luncherna är att jag knappt hinner äta, utan slänger i mig någonting när jag är tillbaka på kontoret.....och att jag ökar på mitt minussaldo på mitt tidskonto...

I eftermiddag har jag suttit och planerat min årsarbetstid dels för att få bukt med mitt minus och det är ju inte så kul att behöva jobba i kapp, desto roligare är det att räkan ut när man kan ta ledigt och eftersom min kära man har jourveckor var 7.e vecka försöker vi ju pyssla ihop så gott det går så att jag också kan ta trehelgsledigt när han är jourledig... i år är det ju också en hel del helger då man kan ta en och annan klämdag ledig och få vara ledig längre- det uppskattas ju av oss som gärna kastar loss båten och drar ut på sjön då....

I kväll är det möte hos hyresgästföreningen om den bostadsrättsförening som bildats i våra hus, ska försöka hinna gå dit och lyssna lite vad som händer i frågan...

På menyn idag har det varit:
Frukost: havrekligröt med linfrön, pumpafrön och solrosfrön
mellis före massagen: grönt te och 2 kokta ägg
Lunch: skinka och broccoli
middag idag blir nog soppa ev med lite kalkonbakonstrimlor i

1 kommentar:

  1. Hejsan, jag har delat ut en award till dig, använd den om du vill.

    SvaraRadera