fredag 20 januari 2012

Fredag 12.e pausdagen PV

Äntligen fredag och min 7.e crusiedag. I morgon är det vägdag och 4 crusingdagar kvar innan jag hoppar på min förlängda konsolideringsfas.
I dag hade jag från början tänk att det skulle vara en P dag, men eftersom det var väldigt länge sen jag åt tillsammans med mina kollegor och det i dag var Italiensk buffé i restaurangen här, bestämde jag mig för i går att det här skulle bli en PV dag.
Nu blev det inte riktigt som vi hade tänkt oss, jo jag åt i restaurangen men vi var inte så många, för idag var en sån där dag då vad som helst kan hända -
" En dag då vad som helst kan hända" är ett ordspråk jag använde mig av för några år sen. Det var en jobbig period i mitt liv på olika sätt som jag inte behöver gå in på här och nu, men det var så att när jag vaknade på morgonen var jag förberedd på att dagen som skulle komma skulle innebära många oförutsedda händelser- mest negativa...och jag gjorde mig liksom beredd..... och på kvällen brukade jag tänka tillbaka på dagen och konstatera att det hänt saker och försökte hitta positiva händelser också......
Numera är det sällan jag tänker så, men gör jag det är det för att det verkligen hänt någon man inte kommer att glömma....
Det som hänt idag är att en kollega varit med om en olycka som slutade med att han åkte amulans till Karolinska sjukhuset, olyckan hände inte här på jobbet men var en arbetsolycka, så två av kollegorna åkte till olycksplatsen för att dokumentera och hämta hans bil och arbetsredskap ( pärmar och ritningar ) och kom inte tillbaka förrän vi andra hade ätit.
Den italienska buffén var god, men jag tog nästan bara för mig av köttet, kyckling, rostbiff, kalkon, smakade på nån korv och tog lite tomater, sallader och sånt..... så jag tror att jag gjorde bra val ändå..

Dagens meny:
Frukost: galett med 3 skivor kalkonpastrami ( så god pastrami- smaken stannar kvar i munnen länge ) te
Lunch: valda olika kött från italiensk buffé, lite grönsaker
Middag: blev färsk fläskfilé med allt fett bortskuret och en härlig sallad med kinakål, rödkål, en riven morot, lite purjo, gurka, körsbärstomater och avocado till guben, som också fick lite strips för jag hade inte koll på att både vanlig potatis och de frysta klyftorna var slut.

Sen en god kopp kaffe framför tvn och på spåret.... och en ruta 70% ig choklad- det är ju ändå fredag och helgmys på G.

4 kommentarer:

  1. Så tråkigt, hoppas din kollega klarade sig bra.
    Min första arbetsvecka efter helgerna fick jag reda på att en kollega gått bort. Fast vi inte jobbade ihop eller så, så blev det några jobbiga dagar när man hade svårt att inte fundera på vad som hänt, hur hans familj mådde och så där.
    Svar:Tack Flisan, det var precis så jag tänkte, att vi skulle göra något bra och förhoppningsvis roligt tillsammans.
    Inte så att jag vill göra tösen till ett muskelpaket, jag tycker kvinnliga muskelbyggare ser läskiga ut.

    SvaraRadera
  2. Trist när det händer sånt, usch! Hoppas att det har gått bra för honom...

    Mums Italiensk buffé låter inte helt fel..man blev lite frestad faktiskt, själv åt jag en torr tråkig biff, såg fin ut i butiken, men icke....

    Spännande en till som skall väga sig i morgon....vi får se resultatet då...Tjohoo...åt rätt håll får man hoppas.

    Trevlig fredags kväll / Kram Ann

    SvaraRadera
  3. Ja, han fick ligga kvar för observation. Även om man inte är nära kollegor så funderar man ju när såna saker händer. jag jobbar ju på ett litet familjeföretag där alla känner varandra ganska väl sen länge....

    SvaraRadera
  4. Men hej, ser att du lagt ut en bild av dig, tjusig blondin ju!
    Jag ska till frissan i morgon, får se om man blir svartskalle eller kanske rödhårig. Något med färg i varje fall.

    Svar: Jag saknar egentligen inte heller pasta, potatis, eller ris. Tyckte bara det var dags att köra lite quinoapasta som jag nästan glömt bort att jag hade.
    Jag tycker även att råriven morot kan fungera som substitut till pasta, jättegott till köttfärssås,
    Försöker använda maskinen ofta, annars blir välmaken sur för att jag tjatade mig till den.
    Ännu en maskin liksom, men hittills har den varit bra, utom till chipsen som visserligen blev goda, men mjuka, så vi slängde ut dem till skatorna.

    SvaraRadera