torsdag 19 januari 2012

Torsdag Protein pausdag

Andra morgonen jag startar med galett till frukost, och jag är förvånad!
På mig själv - här har jag tragglat morgon in och morgon ut med den där havrekli gröten med linfrön och kokta ägg och suttit och suckat efter en skinkmacka...
och så var det så lätt med galett, och mätt blev man också....

Så lätt man ramlar in i nya hjulspår och så följer man dem så att det känns som om man alltid gjort så....
I början av dieten höll jag ju på att prova recept och bakade och fixade...
jag tror jag ska damma av lite av recepten igen och få in mera lust och omväxling i maten, för jag behöver inte tänka länge för att inse att jag gör det jag vet fungerar....
eller det kanske det inte gör...
en snabbkoll på vågen i morse fick mig att undra lite, för nu har jag gått upp lite igen, fast jag crusiar- men tis och onsdag var ju grönsaksdagar och jag hade problem med magen i går och var svullen och konstig.....
hoppas att det rättar till sig till på lördag då det är riktga vägningen.

På promenaden idag fick jag med mig tre kollegor och det var riktigt vårvinterfint i solen då....

Till eftermiddagsfikat i dag har jag plockat fram en chokladtårta ur frysen, den blev över nån gång i höstas och nu är det väl dags att den äts upp så den inte förstörs, antar att kollergorna blir glada och jag tror den är god med själv tänker jag inte ta av den...

I kväll efter jobbet drar jag till småprinsarna, jag har inte sett dem sen i julas för de har turats om att vara krassliga och jag ville inte bli sjuk och har hållit mig ifrån dem- gissa vad jag längtar efter dem nu....
eftersom jag inte äter hemma, tog jag med mat så det räcker till middag också.

Idag äter jag:
Galett med 3 skivor kalkonpastrami, vatten och te var min frukost
Tacofärs min lunch
och till middag blir det rostbiff och 1 kokt ägg....och lite senare resterna av tacofärsen

Sen får vi se om det blir något mer, ja en och annan kaffekopp då...

Lilla Hampus, snart 2 blev glad när fajmoj dök upp, den lilla pojken har världens soligaste leende, han är lite sen med att prata men har ett väl utvecklat sätt att visa vad han vill.... Brorsan Linus snart 5 var hos en kompis så vi fick ett par timmar för oss själva för att leka med bilar, läsa böcker, titta på Nicke Nyfiken DVD och favvoriten- bilderna i min mobil. De kan han sitta och bläddra med hur länge som helst...

Jag kom hem lagom för att se sista delen av Biggest Loser och dricka en stor kopp te. I morgon är det redan fredag och på jobbets restaurang serveras Italiensk buffé, så i morgon äter jag med mina kollegor och plockar bara det som passar in på min P dag.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar