måndag 2 januari 2012

Dag 66 /120

Årets första arbetsdag blev varken en dag på jobbet eller en proteindag.
Nej den startade med en ambulansfärd till St Görans Sjukhus, efter en orolig natt med hjärtklappning- 172 hade jag i puls när jag kom ner i ambulansen och blev kopplad till EKGt.
På akuten fick jag snabbt komma in i ett behandlingsrum och fick medicin mot min snabba puls.... och som genom ett trollslag var pulsen nere runt 90 och jag rullades ut igen till min väntande oroliga sambo för observation- efter en halvtimme var det pulshöjning igen och det blev en ny tur in på rummet.....

Resten av dagen har tillbringats i en säng under övervakning på en av sjukhusets hjärtvårdsavdelningar tillsammans med tre pensionärer med hjärtsvikt i olika grad på grund av olika orsaker.... utanför fönstret har det varit en grå och dyster dag och jag har legat i min säng och läst och funderat.....
Till middag blev jag utskriven med medicin, jag ska bli kallad för återbesök och ev flera undersökningar eftersom det här inte var första gången mitt hjärta skenade iväg med mig.....
Jag fick inget äta förrän vid halv två tiden eftersom de ville ha mig fastande utifall jag skulle behöva elbehandling vid en ny pulsökning..... och ligger man på sjukhus har man inte så många valmöjligheter, fast här var menylistan ganska lång och mycket såg gott ut.....
det blev kycklingfilé med dragonsås och bubbelvatten
och senare blev det en mandarin och ett kopp kaffe
Middagen hemma fick bli kalvsylta och några köttbullar, sallad från i går och en knäckemacka med sallad på....
Nu känns det skönt att vara hemma och att det ordnade sig....
( jag blev lite förvånad när läkaren i morse beställde prover och ville att de skulle ta prov på ämnesomsättningen- en läkare förklarade sen att för bra ämnesomsättning kan ge hjärtklappning, så att ha för bra fart på den är visst inte heller så bra...)

1 kommentar:

  1. Oj, vad otäckt. Hoppas du får medicin som gör att du slipper uppleva sånt igen.
    Jag hamnade ju på strokeavdelningen för några år sen, fast jag hade inte stroke som tur var, men det var en otrevlig upplevelse.

    Sv: Det var faktiskt Kin@ som inspirerade mig att göra en årskrönika.
    Tack för Goodlucksparkarna, nu måste jag ju bara lyckas nå målvikten.

    SvaraRadera