torsdag 5 januari 2012

Dag 69 /120

En till proteindag avverkad, och idag har jag spätt på självkänslan lite..... på nåt sätt har jag haft svårt att förstå att jag faktiskt blivit smalare....jag hade ju en del kläder som var för små eller inte satt så bra som jag har börjat kunna använda igen vartefter... det är kul att upptäcka att nu kan jag ha den där röda kjolen och ny passar de byxorna, men efter ett tag blir man ju van vid de plaggen.....och man får tänkta till lite för att komma ihåg att de svarta byxorna som nu börjar bli lite säckiga faktiskt var alldeles för små när jag skickade efter de för ett år sen...
De var för små, och jag insåg att jag gått upp i vikt och blev lessen över att ha misslyckats och orkade inte skicka tillbaka dem....
Så kom jag i ett par jeans som legat på hyllan ett tag- de hade jag köpt när jag gick i mål på xtravaganzatiden, nu hade jag fått för mig att jag kunde ha dem eftersom de var av en vidare modell..... de är jättesköna, men de vida benen släpar i marken och börjar bli lite slitna, och jag känner mig inte riktigt snyggt klädd i dem...

Så idag när jag ändå skulle köpa mascara och födelsedagspresent passade jag på och besökte ett par klädaffärer i Vällingby C- och så såg jag dem- mina nya jeans... i storlek 42!!!

När jag kom hem visade jag min älskling.... han höll med, de var jättesnygga och jag blev jättesnygg i dem och jag försöker fatta:
Jag kan ha storlek 42..... nu fick jag kraft att ta tag i det här med maten och träningen ordentligt, för nu har jag hittat den där inspirationen jag saknat de senaste veckorna.....

Jag har sett att några av Dukan blogg tjejerna har en utmaning om att gå ner 10% på 100 dagar, jag behöver ju inte gå ner 10% eftersom då skulle jag gå ner 8 kg och jag har ju trots allt bara 3 kvar till min målvikt, så jag har fnulat lite på vad jag skulle kunna hitta på för utmaning för mig själv....
På lördag har jag min veckovägning och då tänkte jag egentligen börja köra min 2 del av 3.e fasen, men nu har jag bestämt mig för att göra en paus i konsolderingen och ta ett par attackdagar tills jag kommit i mål, cruisa den tid som behövs och sen förlänga konsolideringen den tid som behövs.

Min verkliga utmaning för i år är att komma i gång med regelbunden träning, förutom den där halvtimmen man bör röra på sig varje dag.... Min första utmaning är därför att få till flera träningstillfällen än min sambo på ett år och det är tillfällen vi loggar med sporttracker appen, som att jogga, cykla, raska långa promenader....
Min andra utmaning är att göra minst en annan träning i veckan tex simma, eller styrketräna....

maten idag har funkat bra:
frukost- havrekligröt med linfrö, ett halvt paket skivad rökt kalkon
lunch - 1/2 grillad kyckling
mellis- andra halvan av paketet med skivad bacon
midag- 2 kokta ägg, 1/2 kg oskalade räkor....

2 kommentarer:

  1. Hej Ewa, ett glas vin blev 2! Skäms lite, men gott var det,

    Jag har också kommit ner till storlek 42, och ibland även 40. Det känns fantastiskt. Provade mina shorts i storlek 38, dem kommer jag att kunna ha i sommar, det är jag övertygad om.

    SvaraRadera
  2. Hej Mona. Det blev mer än ett för min del oxå..
    Det ska bli spännande i sommar att se hur mycket av kläderna man inte behöver packa med sig i båten- min seglarkläder som kostar en hel del är i storlek XL så jag får antagligen välja mellan att investera i nya eller tälta....eller hoppas på så pass fint väder att de inte behövs..

    SvaraRadera