onsdag 4 januari 2012

Dag 68 / 120

Äntligen fick jag till en proteindag. Och äntligen fick jag visa för mig själv att jag kan fortfarande....

Havrekligröt med linfrö till frukost och senare ett kokt ägg...
Rostbiff och omelett till lunch
och en halv grillad kyckling till middag

så i morgon har jag andra halvan till lunchlådan och tänkte ta några köttbullar till mellis om jag behöver det, i morgon jobbar jag bara halvdag men ska göra lite inköp på vägen hem, så det kan vara bra att ladda med lite energi innan jag åker.
jag behöver fylla på med proteindrinkpulver, jag tar det inte så ofta men sen jag fick sluta med mjölkprodukterna är det ett bra alternativ till mellis då och då. Jag har inte hittat min favorit av märke eller smak ännu men eftersom jag inte bör äta sojaprodukter vill jag hitta ett som inte innehåller just soja, och eftersom jag tar så sällan antar jag att det kommer ta ett tag innan jag hittar ett jag gillar. På hälsomässan i höstas fick jag några smakpåsar speciellt framtaget för tjejer som var goda, och jag ska försöka hitta dem....förra vintern köpte jag Pirellis märke för tjejer, men det var alldeles för sliskigt och jag kastade nästan hälften....

jag har ju bestämt mig för att inte köpa något på rean förrän jag gått ner det jag gått upp i jul/ nyår, jag skulle behöva ett par nya jeans och ett par svarta byxor men de köpen får vänta till nästa vecka, men mascaran börjar ta slut och jag ska också köpa en födelsedagspresent till en av sonhustrurna som har födelsedag idag. Hon ska få en digitalfotoram av oss när de kommer till oss på söndag för att äta lunch....

Jag har varit jätte jätte jättetrött idag på jobbet, och hade lätt kunnat somnat om jag suttit mig i soffan i vilrummet på lunchen, kanske beror det på pulsrusningen i måndags kanske är det en biverkan av betablockeraren jag fick börja äta- när jag äntligen fick åka hem såg jag fram emot att kunna gå och lägga mig meddetsamma...
men pyttsan för mig, för jag hade ju bokat tvättstugan så det blev bara en liten vilostund efter maten.....vi har tvättmaskin i lägenheten, men jag brukar ta lakan i tvättstugan och samlar på mig våra lakan ett par byten, det blir bara ett par maskiner och ett par tumlingar och det är skönt sen när allt är klart på en gång.....
Nu ska jag snart ner och starta första tumlaren passar på att gå ner och upp de fem våningarna i alla fall så länge jag inte behöver bära på någonting, så får jag lite extra motion på kuppen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar