onsdag 25 januari 2012

Dag 11/14 proteindag- svullen

Jobbig dag idag, känner mig svullen och tjock som en björn som ätit upp sig för att ligga i ide ett halvår, ändå är det proteindag så jag borde inte ta upp vätska utan släppa lite....
Det är så irriterande att när jag reser mig från stolen fastnar byxorna på vaderna och jag får dra ner dem- mina nya byxor som började sitta lite löst redan....
Visserligen skall ju just jag undvika mejeriprodukter just nu och det har ju blivit lite keso eftersom jag gjorde Carls bröd och ostkaka, men jag undrar ändå om en paket minikeso verkligen kan ställa till det så här?
Hälften av brödet är ju dessutom inte ens uppätet ännu...
Eller kan det vara de där betablockerarmedicinen jag fick börja med för två veckor sen när jag fick hjärtklappning som spökar?
Eller är det helt enkelt hormonerna som spelar mig lite spratt igen?
Det är väl bara att köra på som vanligt, sköta dieten, dricka mycket och se vad som händer-

Idag ska jag till mina småprinsar och leka efter jobbet, det blir väl att läsa sagor och bygga legohus och köra bil = krypa på golvet. Deras föräldrar ska vara hemifrån ett par timmar så jag får ha de alldeles för mig själv, och det gillar ju jag! Och de med, de vill alltid leka med farmor, sitta och fika och prata med de andra vuxna- nej, nej då får inte jag vara med länge....

På tallrikarna i dag har jag lagt upp:
frukost: havrekligröt med linfrön, solrosfrön och kanel, 1 kokt ägg, några skivor skinka
lunch: tacoköttfärs, 1 kokt ägg
middag: Carlsbröd, kalkonpastrami, 1 kokt ägg, lite köttfärsrester....

1 kommentar:

  1. ja denna kvinnokropp ..vad ska vi göra med den *suckar* över min egen
    men barnbarn är underbart ...ja barn i största allmänhet har jag ju runt mig hela dagarna :-)

    SvaraRadera