fredag 13 januari 2012

Fredag 5.e dagen i attack

Härligt med fredag- inte för att jag är ledig eller för att det varit en jobbig vecka på något sätt men känslan av att vara ledig i morgon är så skön.
Gjorde min vanliga morgonprocedur- först på toa sen till vågen, -300 gram till, jo jag tackar jag. Härlig start på en härlig dag på fyra dagar har jag tappat 1,6 kg och närmar mig min målvikt med stormsteg.

Lugna timmar på jobbet och jag har ägnat mig åt att plocka undan alla våra adventsljusstakar för idag är det tjugonda knut och då ska julen dansas ut. På det här kontoret dansar vi just inte så ofta faktiskt har det aldrig hänt på de år jag jobbat här, äldre nu pensionerade kollegor har berättat att de har dansat på firmafester för några år sen...

På förmiddagen var det ett strålande vinter solväder men lagom till lunchen började det vräka ner snö, med tanke på att det i morse var svinhalt på trottoarerna häromkring blev det ingen lunchrunda, så nu har jag den sparad till kvällen och kanske kan det bli någon liten tur med kära gubben och kängorna efter middagen....

I morse var jag så glad efter vägningen att jag gjorde en festfrukost och firade, det fick bli:
2 kokta ägg, lite kaviar i burk och några skivor skinka
lunch, tacoköttfärs utan gurka för den är kvar hemma

middag i kväll vet jag ingen om vad det kan bli, men det är ju några timmar kvar tills dess.....

5 kommentarer:

  1. Hej vad det går... neråt:-)
    Och bloggen har ändrat utseende, jag trodde jag hade kommit hem till fel person först. Det blev bra tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag blev inspirerad, kul att du tyckte om det.
    Brasan brinner och jag har dubbla fleecetröjor på, men ryggmärgen känns fortfarande kall.
    Valde att bara visa 3 månader i viktpejlarkurvan. Synd att det inte går att visa kurvan från start, den hade mer varit kälkbacke med ett gupp i utförsbacken.
    :-D

    SvaraRadera
  3. Grattis till ditt minus och din nya fina sida :-))))

    SvaraRadera
  4. Svar: Mona, kan man välja det? det måste jag kolla! Det skulle vara kul att se hela.... min blir ju lite åt bergådalbanehållet.
    Jag är inte lika frysen som du för jag höll mig ju inne så mycket jag kunde idag, men det är bara knappt 19 här så jag har krypit ner i soffan under en flisfilt och gosa mig.
    Mia: tack, kul att du gillar omändringen.....

    SvaraRadera
  5. jag fick ju till den...nu är det i alla fall de senaste 6 månaderna, men det hade varit kul att ha den från början...men man kan ju inte få allt här i världen....

    SvaraRadera