lördag 21 januari 2012

Lördag- 1.a crusiveckan i konsolideringspausen avklarad...

Ja, så var det avklarat - första veckan i crusie och veckovägningen...
Det är nu jag får kvitto på om jag skött mig eller inte, eller?
Kanske bäst att tänka efter hur veckan varit då så man vet om man ska vara nöjd eller inte eller om man lurar sig själv.
i lördags vägde jag 74,4 och nådde min lägsta vikt under programmet- Glad blev jag förståss eftersom det var mindre än min målvikt och jag började fundera på om jag skulle cruisa eller hoppa in i min konsolideringsfas och förlänga lite... jag tränade på gym 1 tim och badade bastu och firade med lite vin till maten....
på söndagsmorgonen hade jag gått upp 500g - inte så konstigt kanske med tanke på vinet, att det inte var nån ordning med måltiderna på lördagen och med tanke på träningen dagen innan, vi tog en skridskotur på 1,5 tim.
Måndag morgon: 77.8 - det är väl grönsakerna som visar sig nu, tänkte jag .....jag ökade lite förra gången jag crusiade också...
På tisdagen vägde jag 78.1! panik utbröt nästan men senare på dagen började magen krångla med massor av toaspring hela dagen- och den drastiska åtgärden på kvällen att dricka blåbärssoppa.
Onsdag- lite bättre i magen och vikten stod still.
Torsdag- vägde jag mig inte ens och magen var det fortfarande inte ordning på
Fredag - 77.8 tillbaka på måndagsläget och lugnt i magen, lite väl lugnt kanske för det blev inget toabesök på hela dagen...
Och idag då? Jo vågen visar på 77.6, alltså har jag gått upp 200 gram sen förra lördagen.
Jag ligger fortfarande vid min målvikt- mitt mål är ju att ligga mellan 77-78 och jag är övertygad om att det är det här med magen som spökat till det för mig, så jag tänker inte hänga läpp för det idag.....

Det drar ihop sig mot en tur på isen idag så jag ska fixa till lite matsäckslunch åt mig....

Ha en skön mysig lördag och Grattiskram till alla er andra som det har gått bra för i dag på vågen!

3 kommentarer:

  1. Grattis jag tycker du är duktig själv blev det inte så himla bra resultat men jag får ändå vara nöjd med tanke på hur veckan som gått varit :-)

    SvaraRadera
  2. Grattis & hoppas is turen vart bra.

    SvaraRadera
  3. Tack tjejer - ja vissa veckor är annorlunda än andra= hopplösa....man får plocka fram tålamodet och klacksparkarna och låtsas som om allt är som det ska.... till slut tar de ju slut och man får ta nya tag....

    Jo då Annmajo skridskoturen var bra, men vart tog solen vägen?

    SvaraRadera