måndag 9 januari 2012

Nu gör jag paus och gör en liten omstart....


Var in på Dukan.uk sidan och gjorde en korrigering av min viktplan, med sikte på det som var mitt ursprungliga målvikt 78 kg....., sen gjorde jag en ny kalkylering och såg att vill jag ha 77 som min målvikt får jag förlänga min crusingperiod med en vecka, kanske gör jag det för jag vill gärna hamna mellan 77 och 78....
och jag är gärna i mål i början på mars för då ska jag kanske ut och resa....

I alla fall är det enligt planen två dagars attack som gäller och idag har jag kört i gång, känner mig bra motiverad så det ska säket gå bra nu.

Frukosten blev den vanliga havrekligröten med linfrön, kaffe
mellis ett kokt ägg
lunch, rester från helgen: 2 bitar oxfilé och 1 bit lax och vatten
mellis i eftermiddag blir kaffe och en proteindrink
middag- åter kommer jag till, det blir att handla lite på hemvägen idag.....

Jag har funderat på om jag inte ska ta en liten burk minikeso och bryta mot mitt mejeriförbud....

Middagen blev till slut keso som jag smaksatte med lite röd lök och grillkrydda, till det nästan en halv grillad kyckling utan skinn och vatten, vatten, vatten...

Om en stund ska jag ta mig en god kopp kaffe och krypa upp i soffan, men först ska jag förbereda morgondagens ta med mig mat....

6 minusgrader ute och det ska visst bli snö.... motionerandet idag har mest gått ut på trapp och annat spring på jobbet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar