måndag 30 januari 2012

Dag 2/ 90 Vilken dag!

Då tänker jag på hur kallt det var i morse och hur vackert vädret var mitt på dagen- kanonvinterdag, i alla fall här i Stockholm.
Jag vaknade pigg och lugn och mådde bara sååå fint efter allt fint i helgen.
Fixade min matsäck och frukost utan att bli stressad, det var ganska halt att köra till jobbet och på radion rapporterades om nya olyckor stup i kvarten, men det gick bra för mig att komma till jobbet och fast jag satt i ovanligt långa köer på en del stället stressade jag inte upp mig i alla fall....

Det är lite konstigt på mitt jobb, men de gånger jag är extra glad, blir min kollega så j-a sur på nåt sätt, nu frågade hon snabbt hur min kurs i lördags varit och när jag berättade hade hon bara negativa komentarer och var sååå glad att hon minsann inte hade gått dit ( hon var också inbjuden ) gröna smoothies och yoga!!! nej det var inget för henne.....
Själv hade hon haft besvär med sin nya sk smart tv som hon köpte förra veckan, och när jag frågade varför det hette smarttv blev både hon och syrran besvärade.... ja ja det där var nu inget som jag brydde mig så mycket om, men det blev lite larvigt när det var dags för lunchpromenad och hon inte gick med, men när vi som gick kom in, då hade hon ätit sin lunch själv och gick ut på egen promenad- ibland är folk knepiga....

Jag hade tänkt åka och handla lite på vägen hem, men min son ringde och frågade om jag kunde hjälpa till med barnen för han har blivit sjuk- jag slets mellan kvalen och valen och sa till slut ja.... hoppas att jag inte blir sjuk på kuppen.....

På menyn idag:
frukost: 1 galett med 1 skivat kokt kallt ägg och det sista av rommen i burken, grönt te
lunch: min grönsaksskoppa med kokt fisk i och räkor uppepå, grönt te
mellis: kaffe, 1 kokt ägg och de räkor som var kvar i den burken
middag vet jag inte alls vad det blir.... återkommer om det....

Ha en trevlig måndagskväll ni som är duktiga och kämpar på..... jag slapp i alla fall att stryka!

3 kommentarer:

  1. En del människor är bara så där, men man måste försöka låta det passera och inte bli negativt påverkad. Det kan vara svårt jag vet, men det är ju mest synd om henne egentligen, som inte kan låta bli att sura istället för att glädjas åt att andra gör saker hon själv inte gör men antagligen skulle vilja.
    På föreläsningen jag var på förra veckan talades det precis om sånt beteende, att det är såna människor som sprider negativa energier och det kan förstöra resultatet för en hel grupp.
    Så vi försöker att ha det trevligt på jobbet, för då går det så mycket lättare för oss alla att prestera och få bra resultat.

    SvaraRadera
  2. Vi försöker också ha det trevlig och en bra ton mot varandra, men vi har inte så mycket aktiviteter för oss. Ett tag hade vi en extern VD och då blev det lite mer skojs- men han slutade ju i decemer och just nu är VD frågan olöst...dessutom kommer snart revisorerna och bokslutet är det vi mest jobbar med nu... så somliga är väl lite extra stressade just nu...
    men visst är hon avundsjuk- hon hade chansen när jag började med dukan,men avstod av olika själ.... nu ser hon att det gått bra för mig, men kommer inte till skott själv...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas det löser sig och blir bra, och att surpuppan också blir gladare.
      Svar: Jag tycker att du ska tala med din affär och be att de köper in Total yoghurt, det finns ju även andra sorter med både smak och fett.
      I alla fall borde ICA kunna sälja dem på fler ställen än ICA Maxi i Haninge.
      Om det finns i affären så garanterar jag att folk handlar, eftersom det är så gott.

      Radera