lördag 14 januari 2012

En lördagskväll i januari

Det har varit en bra dag som jag trodde, men så mycket fira vet jag inte om det blev.....

Genom mitt jobb har jag möjlighet att nyttja en träningslokal och så här års, när det är halt så man knappt kan ta sig utanför porten med risken att bryta ben och armar på sig, är det ett bra alternativ att åka dit och träna en stund. Jag kan inte påstå att vi varit flitiga på att åka dit, men å andra sidan har det ju varit barmark här i trakten tills nu i veckan och jag har kunnat gå mina långa snabbare rundor.... men det var ju det där med den viktiga styrketräningen också.....
Idag kom vi i alla fall iväg och jag har promenerat på löpbandet, gjort lite styrketräning och när cykeln blev ledig satt jag mig på den en stund också, sen kom belöningen- att koppla av i bastun.
Efteråt var jag lite svag i benen men väldigt nöjd med vad jag åstakommit. Jag har ju en inflammerad axel som jag måste ta det försiktigt med, den ska tränas men inte överansträngas och det är inte så lätt alla gånger.

Middagen lagade min privata kock som bjöd på roastasstek som jag åt med skivade tomater och lite lite av svampsåsen- vad kocken åt till sitt kött ska vi inte tala om här, men jag är glad över att jag inte blir sugen av att se andra äta godsaker och inte jag får.... säkert en gammal yrkesskada....
Men till middagen tog jag ett glas rött- det fick bli min extra belöning, trots att det inte är tillåtet när jag ska crusia....

2 kommentarer:

  1. Härligt att ha tillgång till ett gym, vilken lyx...
    Jag fick halka runt igår, men måste faktiskt säga att jag njuter av att gå ut eftersom man har ett jobb och sitter inne hela dagarna och jag verkligen sitter oxå.

    Kom precis på att här jag bor har vi ett lite gym som man kan låna & de har löparband, kan ju vara något så här i halkan.

    Skönt med egen kock....här får man fixa själv, barnen springer när jag gör iordning min fisk...hihi, men gott är det.

    Än så länge har jag inte saknar vin, men vet att det kommer...jag tror verkligen att jag kommer att synda under cruise fasen som jag börjar med i morgon..

    Ha en härlig söndag.

    SvaraRadera
  2. Jag har ju också ett jobb då jag håller till inomhus vid ett skrivbord, men jag står nog mer än jag sitter på dagarna. Jag försöker verkligen att komma ut en stund på lunchen för att få röra på mig lite, men periodvis är det svårt att få till det....

    Om allt annars går bra med resultatet så finns det nog plats för ett och annat fusk...

    SvaraRadera